mandag den 18. oktober 2010

Underholdning for de ikke-ferieramte

Søndag var vi i TIVOLI til Halloween.
Antallet af græskar er voldsomt, og Andreas var meget begejstret, da jeg lovede ham, at vi skulle prøve at skære græskarhoveder selv.

Storesøster er nemlig på efterårsferie hos kusinen i Jylland - og så må man jo forsøge at finde på lidt særlig underholdning til den del af familien, som ikke er ferieramt...

Efter arbejde tog jeg derfor på græskarjagt - og den lokale grønthandler havde heldigvis 2 store, orange græskar tilbage.
De blev transporteret hjem på cyklen - og efter en kop kaffe kastede vi os ud i opgaven.


Resultatet står nu udendørs. Meeeeen... Billeder må I vente med til i morgen, for jeg orker ikke at gå udendørs, tænde lysene igen og tage billeder. Det er også koooooldt... Wuss... I know.

Græskarkødet kunne man jo passende trylle om til græskarsuppe. Ikke at jeg nogen sinde har fået det før, men det burde jo forsøges, når man havde alt det græskarkød...
Jeg diskuterede lidt med mig selv. Kunne og Burde... Om jeg orkede at være "Hausfrau" - eller om jeg bare skulle satse på de rester, som stod i køleskabet. Nysgerrigheden vandt. "Gad vide, hvordan sådan noget græskarsuppe smager?"


Well... efter en forholdsvis minimal arbejdsindsats havde vi en stor portion lysegul græskarsuppe, lavet efter denne opskrift.
Dommen over den var, at den efter alles mening savnede et "pift", så den halvdel af suppen, der ikke blev spist i dag, får nok et drys brødcroutoner og et rundhåndet drys sprøde bacon-tern, når den bliver serveret.
Hvorefter den er TOTALT usund, når man også medregner det generøse skvæt piskefløde, der blev tilsat.


Andreas brød sig ikke om suppen - men var til gengæld meget begejstret for at lave græskarhoveder.
Gad vide, hvad vi finder på resten af efterårs"ferien"...

:o)

2 kommentarer:

  1. he he, så er det også prøvet med det der suppe hva :-)
    Jeg smed bare alt græskarkødet ud - overvejde at riste de kerner, men gad ikke... Dovenskaben længe leve.

    Men hvor blev det fint jeres græskarhovede - og så er det altså hyggeligt at sidde og pille alt det snask ud - det synes Andrea her i hvert fald.

    Fortsat god ikke-efterårsferie.

    KH Maria

    SvarSlet
  2. Ih, det er blevet spooky. Graeskarsuppe er hittet herhjemme hos os. Vi er meget til suppe om aftenen da vi spiser varm mad midt paa dagen ( jojo, jeg staar med varm mad og henter ungerne i middagspausen) saa det er en god maade at faa pigerne til at spise groentsager paa og saa at undgaa den der foelse af idé-forladthed ved at skulle variere menuen to gange om dagen.

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz