mandag den 18. oktober 2010

På Naturtur - igen, igen...

Dyrehaven er et skønt sted - og vi tog derud igen for anden gang på 14 dage, da "Herr Putz" var på besøg i weekenden.
En temmelig "frisk" tur i begyndelsen, men efterhånden fik solen mere magt.

Denne gang startede vi i ved Fortunen - hvor turen sidste gang startede ved Trepileport, på den anden side af Dyrehaven. Det resulterede i en helt anden oplevelse.

Træerne stod tættere...

Vi fandt træet fra H.C. Andersens "Fyrtøjet"...

Antallet af "dyr" var langt lavere end i den anden ende af området, men enkelte dådyr fik vi da set.

Det hele er dog ikke lukket til i træer. Der blev løbet om kap op ad bakken i området omkring "Friluftsteatret" i Ulvedalene.

Der blev travet i dejligt raslende blade.

En solstråle blev nydt i hyggeligt selskab

Emilie fandt mere hyggeligt selskab ( - og en kusk, som med det samme Emilie åbnede munden erklærede "Du' da vist fra Jylland"... Hun må ha' det fra sin mor... Utroligt nok som det nordjydske åbenbart stadig "hænger ved" Frau Putz, selv efter (regne-regne) 19 år i "eksil")

Og endelig fik træerne "ildens glød", som jeg savnede ved det sidste besøg.

Gid man kunne fange farverne i noget strik, tænkte jeg...

1 kommentar:

  1. ak ja det hænger ved det nordjyske, bor selv nu i vestjylland og her hører jeg tit " du er da vist fra nordjylland" synes ellers ikke jeg taler anderledes end andre.
    bortset fra at ingen hernede ved hvad de skal hvis man beder dem om at "høkke" sig.

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz