fredag den 8. oktober 2010

Jeg øver mig

Jeg har nu kun 14 arbejdsdage tilbage - og i dag er ikke en af dem.

I dag har jeg fri - og øver mig lidt på det, der liiiige om lidt bliver hverdag.

Selvfølgelig stod vi op til sædvanlig tid - for Emilie skal jo i skole til klokken 8:10, så selv om dynen nærmest nægter at give slip, så må jeg jo ud af fjerene og op i tempo.

Men når børnene så er afleveret og jeg cykler videre, svinger jeg ikke som sædvanlig til højre i krydset. I stedet kører jeg lige ud - hjem.
Det er altså en underlig følelse. At komme ind i et hus, hvor stilhed ellers er en sjælden luksus...

Og hvad skal man så lave de næste mange timer?

Starter med en kop kaffe - og kaster mig ud i noget, som til en vis grad udfordrer mig. Lace. Mit første rigtige sjal.



Sjal???
Shit! Nu bliver jeg vist for meget "mormor"... Tror hellere jeg må forære det væk, når jeg engang er færdig.
Men det er sjovt at strikke. Håber bare, at det kommer til at ligne billedet, når det engang bliver spændt ud...

En stor del af formiddagen har jeg en hyggelig, spindende varmedunk på benene, men senere vælger han sofaen i stedet.


Det giver mig "frihed" til at starte en portion dej - som måske ender som bolller, måske som brød... Tænker at familien vel vil sætte pris på nybagt brød, når de kommer hjem.

Og hvad skal jeg så lave nu? Hm... måske lidt frokost. Og endnu en kop kaffe. Og så vil tiden vise...

Det er nu meget hyggeligt at øve sig.
;o)

4 kommentarer:

  1. Nøje, hvor lyder det altså hyggeligt! Og som sådan en friformiddag kunne have set ud hos mig... "Nydning"!

    SvarSlet
  2. Daaaajligt med sådan en laaang dag foran sig, men pas nu på, at du ikke får fyldt det hele ud på forhånd. Følelsen af en hel masse tomme timer, man bare kan fylde ud med hvad som helst hen ad vejen er en luksus alle burde have fra tid til anden.
    Det ser spændende ud, det sjal. Hvad mon det er for et? ;-)
    Og hvad er dog det for en smart røredims, der har en spatel påsat?
    Smart!

    SvarSlet
  3. Åh, hvor bliver det godt for dig. Du er god til at øve dig! Og til at fortælle om det:) Vi mærker tydeligt, hvor hyggeligt det er.
    God lørdag.

    SvarSlet
  4. Det lyder rigtig dejligt og hyggeligt!
    Skal vi ikke snart ses igen?
    Det går ikke, at der altid er så lang tid mellem!
    knus Kath

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz