mandag den 13. juni 2011

Echo Flower Shawl og Shawlette

I efteråret strikkede jeg et Echo Flower Shawl - mit første rigtige lace-sjal nogensinde.  Jeg har strikket en del med hulmønster, men aldrig et sjal.
Det første Echo Flower Shawl (det med de 400 f... Nupps) blev skænket til Svigermor i julegave.

Så var det jo, at der var ophørsudsalg hos min lokale garnpusher - og jeg hjalp hende af med (ahem...) nogle nøgler Arwetta merinould.  Et par af de mørkelilla blev forvandlet til et sjal i mindre udgave - et Echo Flower Shawlette, og jeg erstattede de f... Nupps med små perler.




En anden Svigermor - min søsters - så det lilla stykke strik, og så var der straks en bestilling på et rigtigt sjal, helst i lyseblå, og ligeledes med perler...



Igen er det strikket i Arwetta, næsten 4 nøgler i en skøn himmelblå farve og med perler, der matcher garnfarven så godt, at de er næsten usynlige - bortset fra små lysglimt, når sollyset fanges.

Flere oplysninger på Ravelry. Shawlette og Shawl.

Du kan finde opskriften gratis her, hvis du skulle have lyst til at kaste dig ud i et sjal eller en lille halsting - og skulle du have lyst til at erstatte de f... Nupps med perler, så har jeg her vist, hvordan du får perlerne trukket på garnet.

3 Echo Flower Shawls...  Nu må jeg vist i gang med at strikke nogle af de andre laceprojekter, jeg har i min "kø" på Ravelry.
Åh så mange smukke måder, man kan vikle tyndt garn sammen på, ved hjælp af et par pinde

;o)

8 kommentarer:

  1. Hvor er du flittig :-)

    Dine sjaler er rasende flotte, og jeg kan godt forstå der kommer bestillinger på dem :-)

    SvarSlet
  2. Jeg synes du er vild. Jeg er ikke engang færdig med det første af slagsen, men jeg er helt sikker på, at den opskrift kaster jeg mig ikke over igen. Måske en anden umulighed, men ikke den samme :D

    Jeg så synes jeg i øvrigt de er rigtig flotte :)

    SvarSlet
  3. .... suk ... hvor er de smukke de sjaler!!!
    Kan rigtig godt lide ændringen til perler!

    SvarSlet
  4. Åh, sådan et lilla sjal ville jeg gerne eje:) Hvor er du da flittig.

    SvarSlet
  5. Det er da nogle afsindig flotte sjaler, du har strikket, jeg er vild med perlerne derpå, det ser godt ud

    SvarSlet
  6. Hvor er de super flotte! Jeg er ret imponeret over at du har strikket det samme sjal 3 gange!

    Jeg er vild med Kitman Figeuora's
    lace-mønstre - der er sjove at lave og med flotte, anerledes lace designs.

    Du kan se dem her: http://www.ravelry.com/designers/kitman-figueroa

    Kh. Nanna

    SvarSlet
  7. I love your shawl very much. I did the same with sil lace yarn, but for colder times, after seeing yours I will knit it too with a winter yarn.
    Regards

    SvarSlet
  8. Hej, det er smukke sjaler du strikker..Det er ærgeligt der ikke findes så mange opskrifter på dansk

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz