onsdag den 16. maj 2012

Kun tre nøgler garn... ahem...

På vej mod Saltum og uldfestivalen gjorde en bil med tre strikkedamer holdt et sted i Gug, hvor der blev lokket med garnudsalg. 

"Har du nu købt mere garn?" lød det hovedrystende  (uforstående?  skeptisk?  misbilligende?) fra Mor i Nord, da vi senere indtog barndomshjemmet. 

"Jeg har altså kun købt tre nøgler", kunne jeg sandfærdigt svare.  Tre nøgler.  Og heldigvis var Bettina klar med forsikringer om, at det garnlager, som Frau Putz har i kælderen slet, slet ikke er særligt stort.  Ikke i forhold til nogle af de garnlagre, som andre med Garnfeber kan præstere.  Om Mor i Nord blev overbevist om fornuften i yderligere garnkøb, er jeg til gengæld langt fra sikker på...

Men hvem kan besøge et Garnudsalg helt uden at købe garn?  Med et markedstelt fyldt med gode tilbud... og et helt rum fyldt med reol på reol med lækkert garn...  Jamen jeg er faktisk helt imponeret over, at jeg endte med KUN at købe tre nøgler garn. 

Vil I se?  


Da Mor i Nord så de tre "nøgler" garn blev hendes værste formodninger vist bekræftet   ;o)
Bagerst til venstre en tynd mørkegrå merinould. Det "diskrete lille nøgle" bagerst til højre er en tyk bomuld/uld i den smukkeste blå farve - og forrest et nøgle blandet bomuld/silke/hør, som jeg har planer med...

Uldfestivalen bød skam også på garnindkøb - men her kan jeg helt sandfærdigt sige, at jeg kun købte to nøgler.  Noget af det jeg havde set frem til på festivalen var Berit Kiilerich og hendes spælsau-får - og jeg blev på ingen måde skuffet. Faktisk var jeg klar til at flytte på landet, så jeg selv kan få et par får. Et lysebrunt og et mørkebrunt!  Sikke noget garn, jeg så kunne spinde. Når jeg har lært at spinde, altså... og er flyttet på landet...  Hm...
I stedet nøjedes jeg med at købe et nøgle af hver farve.


 
Helt konkrete, håndfaste planer har jeg ikke med noget af det garn, der blev købt i weekenden. Men der er masser af luftige planer om heksebryg, en enkelt vest i spælsau uld til mig selv (tror ikke andre er til "krads-uld") og et par trøjer til ungerne i den blå bomuld/uld...
Indtil videre ligger det her på mit lille lager og gør mig glad.

:o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz