mandag den 22. november 2010

Farvel og Goddag... og så en Fødselsdag

Hov! Så fløj dagene lige afsted i et vanvittigt tempo - og jeg nåede ikke at skrive et ord herinde.

Et dødsfald i familien vendte sidste uge lidt på hovedet, planer måtte ændres, møder flyttes og forberedelser speedes op, så jeg til sidst var næsten helt rundtosset.

Torsdag eftermiddag satte jeg mig så i et fly med retning mod "Udkantsdanmark" - nærmere bestemt Aalborg Lufthavn. Fredag formiddag skulle jeg nemlig til begravelse med et familiemedlem, der fik et langt og godt liv med en hurtig, smertefri afslutning. Det var derfor ikke nogen tragedie, men snarere et lidt vemodigt "Farvel" til en person, som har betydet særligt meget for min mor, og som var et naturligt samlingspunkt i hendes familie.

Efter begravelsen var jeg så med min bror Herr Putz på "Tour de Udkantsdanmark" - denne gang Hjørring.
Jeg fik set Danmarks ultimativt fedeste bibliotek - og er vanvittigt misundelig over, at det ikke ligger her i Hvidovre. De lange, lige rækker af reoler på vores lokale biblio forekommer mig endnu mere sølle, nu jeg har set, hvad et bibliotek også kan være.

- og så havde jeg æren af at sige "Goddag" til et potentielt nyt familiemedlem, hvilket var meget, meget spændende - og en smule nervøsitetsfremkaldende, for jeg ville jo nødig være den, der skræmmer personen væk. Jeg mener dog, at det gik ganske udmærket med at opføre mig pænt - og indtrykket den anden vej var bestemt også positivt.

;o)

Farvel og Goddag i Udkantsdanmark - hvorefter mine forældre og jeg satte kursen mod Hvidovre med et enkelt lille "Pitstop" for at samle et par kusiner op. Det planlagte weekendbesøg i anledning af Andreas' fødselsdag skulle jo også gennemføres, når det nu lige kunne passe sammen det hele.
Hjemme havde jeg jo så selv taget gæsterne med - og søndag sluttede flere gæster sig til selskabet, så fødselaren kunne blive behørigt fejret.
5 år er en meget, meget vigtig fødselsdag. En hel håndfuld år - og en dreng med en helt fast mening om, hvordan sådan en fest skal fejres. Med vækning af fødselsdagsbarnet med sang (Og så må man jo gå i seng igen og sove rævesøvn, når man vågner som den første) - og med fødselsdagsgaver, hurraråb og mere fødselsdagssang.

Og med både boller, muffins man selv og kusinen på 4 har pyntet "rigtigt flot" og lagkager med 5 lys og 5 flag i - og med de fine "Lynet McQueen"-servietter på bordet, selvom de var tiltænkt børnefødselsdagen.
For sådan skal en rigtig fødselsdag fejres. Nemlig.

Da de sidste gæster gik klokken halv ni ryddede vi bordet - og så kastede sofaen sig på ryggen.
Og nu trænger jeg vist til en hel uge uden planer, men det har jeg selvfølgelig ikke - for i morgen kommer hele børnehavegruppen på besøg. 16 før-skolebørn... Det skal nok blive fornøjeligt.

;o)

3 kommentarer:

  1. Hold da op en masse du har oplevet på ganske få dage. Det ser nu ud som om I fik fejret fødselaren med bravur. Så sej man er når man er FÆM år. Dejligt billede.
    Godt du ikke skulle på arbejdet i dag(o:

    SvarSlet
  2. Hurra hurra - forsinket tillykke med fødselaren, og han har helt ret - 5 år ER en stor dag :-)
    Hvor ser han stolt og glad ud der foran lagkagen.

    Godt med en god afslutning i udkantsdanmark også. Det er jo sådan det skal være, når livet slutter mener jeg. Det skal gerne være på en god måde. Det måske nye familiemedlem, mon ikke det er Hr Putz´kæreste ? Oder was... Jeg er helt sikker på du ikke skræmte hende væk :-)

    Ha en god uge, med fødselsdag og sikkert også perler :-)

    KH Maria

    SvarSlet
  3. Fin fødselsdag!
    Held og lykke i morgen....

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz