mandag den 22. december 2008

Jule-hygge

Ah... når man sådan er lidt slatten er det rart at kunne tilbringe et par timer på sofaen i godt selskab.

Jeg kan varmt anbefale den hyggeligste "julefilm", som er fyldt med kendte skuespillere, et fletværk af gode historier og lun humor. "Love actualle"...
Og så bliver Frau Putz jo lidt inspireret af rollelisten i den foregående - og anbefale "the all times best BBC series: Pride and Prejudice" - med Colin Firth som "Mr. Darcy". Den ENESTE fantastiske indspilning af denne fantastiske bog. Mange timers underholdning til en laaang juleferie.
Og så har jeg set tv-spots for en gammel klassiker, som stadig kan få Frau Putz smile:
Den må jeg lige plotte ind i julekalenderen. Ah, det skal blive skønt med lidt underholdning.
Fantastisk god underholdning er også denne film, "Charlotte Gray" med Cate Blanchett og en lille fransk-udseende skuespiller ved navn Crudup. Næsten lige så godt som fyldt chokolade...
Filmen foregår under 2. Verdenskrig og handler om de franske frihedskæmpere, jødeforfølgelse og LOOVE! Sikke en pakke.

Og meget apropos, så er denne film bestemt også seværdig, men husk Kleenex i store kasser:
"Livet er smukt" - og det er filmen altså også, selv om den er grufuld og giver røde øjne.
God Jul til jer alle.

2 kommentarer:

  1. GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!

    Kram Gunilla i Singapore

    SvarSlet
  2. Vil ønske deg og dine en riktig fin juletid!

    Tusen takk for hyggelig hilsen inne hos meg ;) Stor juleklem!

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz