onsdag den 1. december 2010

Det sner igen

... og jeg elsker det!

Du hører altså ikke mange klagende ord fra min mund, når verden farves hvid og det sparsomme vinterlys kastes tilbage og forstærkes mange gange.

Besværligt, ja. Fortovet skal skovles, bilen graves fri, vi må gå i skole og børnehave, fordi vejene er for farlige at cykle på. Men når alle besværlighederne er ved at gøre mig sne-sur, så tænker jeg blot på alternativet: Iskold regn og gråt vintermørke.


Lige nu skinner solen tilmed - mens der daler store, hvide fnug ned fra himlen.

Andreas har fået en fridag fra børnehave i dag og ser Løvernes Konge - og jeg tror, jeg skal have mig en kop kaffe.


3 kommentarer:

  1. Her er der slet ikke noget der daler ned fra himlen, faktisk så er vores sne snart væk og det må gerne begynde igen for jeg vil gerne have sne

    SvarSlet
  2. Det er da nogle helt fantastiske billeder du har yaget - de kan gøre selv mig vinterglad ;-)

    SvarSlet
  3. Jeg foretrækker også sne og frost frem for gråvejr og sjap, når solen skinner som nu er det ligefrem smukt.

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz