mandag den 21. december 2009

Familien Putz' Øko-hotel lukker

I dag er sidste åbningsdag i Familien Putz' Øko-hotel.
Vores Øko-klima-flipper skal nemlig hjem til Canada efter næsten 3 uger i København, heraf 16 overnatninger hos Familien Putz.

Det billede jeg fandt på Facebook af "Gemalens Øko-flipper" fik mange grinende kommentarer med på vejen...
... men i virkeligheden var vores gæst en nyyyyyyyyydelig ung mand, som kun var en anelse "hullet"... og i hvert fald ikke havde kufferten fuld af brosten.


Til gengæld kan jeg ikke sige, at vi har fået det helt store "ud af" at have haft en husgæst boende i mere end 2 uger.
Vi har sammenlagt tilbragt omkring 4 timer i hans selskab - og jeg kan ærlig talt ikke fortælle ret meget om ham - ud over, at han arbejdet MEGET og HÅRDT for at forbedre vores klima. De fleste dage er han taget afsted fra Familien Putz' Øko-hotel omkring klokken 6:30 (Meget diskret, fandt bl.a. sine sko vha. lommelygte, for ikke at vække familien) for så at vende tilbage langt over midnat de fleste nætter.
Høflig, rar, smilende og let at tale med - når han ellers er her. Hvilket bestemt ikke har været tilfældet ret ofte i løbet af de 16 dage.
Meget typisk for vores "forhold" sidder vi nu her... klokken er 22:30 - og i formiddags sagde han, at han ville vende tilbage "early in the evening" for at sige farvel til familien. Well... med de sengetider han har holdt sig er de sidste uger er 22:30 måske også tidligt, men... Gad vide hvornår han kommer??? Jeg har jo en arbejdsdag igen i morgen...
Det føles sgu da lidt underligt at gå i seng... og ikke få sagt farvel...
Hm...
Opdatering...
Og nej. Han kom så ikke hjem før midt om natten. Det endte med, at jeg klokken 23:30 sendte ham en SMS og spurgte, for jeg gad ligesom ikke at sidde oppe og vente længere.
Og nej. Jeg synes ikke, at det er OK at han ikke fandt tid til at sige ordentligt farvel ( - han havde tilsyneladende siddet i møder hele dagen...) eller i det mindste gav lyd fra sig, så vi ikke behøvede at sidde der og dingle...
... og vente og vente...
I stedet havde han efterladt et meget venligt kort, hvor han takkede for vores gæstfrihed.
Der var også vin og chokolade - Dejligt (Okkeda. Jeg siger skam ikke nej til chokolade) - men jeg havde nu hellere givet en kop kaffe.

5 kommentarer:

  1. Selv om det ikke blev til meget samvær, så fik I da en klimagæst. Det var mere, end vi gjorde ;-).

    Håber du fik sagt farvel!

    SvarSlet
  2. Lidt mere nydelig at se på på billede 2 :-)

    Håber I fik sagt farvel og ikke kom for sent i seng.

    SvarSlet
  3. Jeg kan nu godt forstå at I gerne ville sige ordentligt farvel, men sødt alligevel med kort, vin og chokolade.

    SvarSlet
  4. Ja, det var da ærligt talt det mindste, han kunne have gjort! Det havde været i orden med en ordentlig gang dansk "julehugge-farvel-og-tak-for-logiet-kaffe". Flot, at I lagde hus til en god sag!

    SvarSlet
  5. Lidt maerkelig opfoersel, men saadan er der jo saa meget ;-)

    Ha´ en hyggelig jul !
    Angelika, lige syd for graensen, hvor nogle taler "kartoffeldansk" ;-)

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz