tirsdag den 22. december 2009

Konfekt i storproduktion


Det skal med det samme siges, at disse billeder er fra sidste uge - og at beholdningen af konfekt på nuværende tidspunkt er svundet ganske alvorligt ind - allerede før jul.

Sammen med 10 kolleger lavede Frau Putz konfekt i omkring 5 timer en dag efter arbejde, kun afbrudt af en spisepause med pizzaria-mad bestilt på nettet.

Produktionen blev organiseret på totalt checket vis med et hold i køkkenet som tilsatte smag til marcipanen og 3 produktionslinier i kaffestuen, som tog sig af at trille, overtrække med chokolade og drysse med forskellig pynt. Hver smagsvariant fik sin egen pynt, så man kan finde sin "yndlingsvariant" igen og igen.

Mine yndlingsvarianter er dem med appelsinskal/cointreau (Grøn krymmel) og citronskal (Røde/grønne/hvide kugler).


... ellers er der kugler med marcipan smagsat med
Kahlua/kaffe (Mandelflager)
Porter (Kokos)

(Dadler fyldt med marcipan og chokoladeovertræk (Røde hjerter))


Amaretto kirsebær (Blå violer)
Rosiner i rom (Papirforme. Brune/hvide kugler)


Æble-bananchips/cognac (Blå kokos)
Abrikoser i Bacardi Razz (Lyserøde/lilla kugler)
Svesker i rom (Rød krymmel)
Nødder/Nougat (Blå/grøn krymmel)


Cointreau/kaffe/valnødder (Mangefarvet nytårskonfetti)
Tern af nougat overtrukket med chokolade (Hvid chokolade)
Karamelliserede valnødder/appelsin (kakao)

og til sidst en træstamme med marcipan og trøffelmasse.

Nøj, hvor vi hyggede os, og jeg håber det er en tradition, der er kommet for at blive - men nøj, hvor lugtede der på vores dybfrosne kontor dagen efter, for konfekten var sat til afkøling på vores kontor, for åbne vinduer og med slukkede radiatorer.

8 kommentarer:

  1. HOLD DA OP, hvor har I lavet vildt meget. Og så meget forskelligt. Man bliver vel nødt til at smage det hele, ik´ ;) Mmmmmm elsker konfekt og faktisk endnu mere at lave det, det er rigtig ægte julehygge :)

    Rigtig glædelig jul til dig

    SvarSlet
  2. Degt er altså god stil - 14 slags kunne jeg lige tælle! Var ellers så tilfreds med mine 3 slags trøfler, men dem har du da udkonkurreret på det groveste. Det lyder skønt med en flok kollegere der er med på den slags!

    SvarSlet
  3. Skønne billeder.
    Og skøn konfekt.
    Det var en super hyggelig dag - vi har heller ikke så meget tilbage derhjemme.
    Vi må gøre vores til at det bliver en tilbagevendende begivenhed - hyggeligt var det ihvertfald.
    Mange juleknus
    Lise

    SvarSlet
  4. Mmmmmm så mye godt:)

    Bare en liten tur innom for å ønske deg en riktig god jul--------*

    Juleklem fra Lykkebo♥

    SvarSlet
  5. Uuuh, det ser delikat ud!

    På mystisk vis er vores konfekt helt forsvundet, så mindstepigen og veninden snaskede lige noget nyt sammen i dag.

    Jeg ønsker dig en rigtig glædelig jul.

    SvarSlet
  6. Hej med dig.
    Det er da det mest overdådige juleknas jeg længe har set. Det kan vist kun blive en glædelig jul hos jer....

    SvarSlet
  7. Indenfor lige for at sige UHM... nåh ja, og for at fortælle at du har vundet julerottepigen i min pakkekalender.
    Til lykke.
    Jeg beder dig sende en mail med postadressen, så sender jeg straks julerotten til dig.

    Karen

    SvarSlet
  8. Hurra! Jeg har vundet Karens søde julerottepige.
    Åh, hvor skal hun blive forkælet her hos mig!
    Hun skal få resten af konfekten, skal hun...

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz