tirsdag den 13. oktober 2009

Sikken voldsom trængsel og alarm...

Ja, og man måtte også gå sig varm!
Det var nemlig køligt på trods af solen, da Familien Putz var i TIVOLI.
TIVOLI fejrer Halloween hvert år i efterårsferien - og igen i år var Familien Putz på tur.

Hele Haven er smykket i orange. På TIVOLI's hjemmeside har jeg set, at de har dyrket omkring 15.000 græskar i deres eget gartneri. Det er altså MANGE - og der er da også græskar over alt!


Frau Putz og Andreas kigger nærmere på Heksenes Hus foran scenen.

Andreas var vildt fascineret af størrelsen på dette "græskar" :o)

Også andre end TIVOLIs gartnere havde dyrket græskar - og i Haven var udstillet de græskar, der havde deltaget i DM i kæmpegræskar.

På billedet ses det græskar, der kom på 2. pladsen med 257,6 kg - vindergræskarret var fjernet, så jeg ved ikke, hvor stort det var. Vinderen var fra Astrup ved Hjørring :o)

Jeg kan blot konstatere, at den squash vi høstede igår nu bliver endnu mere til grin!


De frø til store orange halloween-græskar som jeg såede blev aldrig til andet end enorme mængder af blade - og rigtigt mange blomster... SUK!

Enkelte steder i TIVOLI var der ikke "pyntet" - men naturen klarede det også ganske godt.

Der var mennesker over alt. Mange flere end jeg erindrer fra de tidligere år.
Køerne ved børne-forlystelserne var uendelige - og så er det at man endnu engang priser sig lykkelig over, at turpas er gratis, når man har Wildcard. Ellers ville de 580,- kroner turpassene ellers ville have kostet os været inderligt spildt, for vi prøvede kun 3 forlystelser.


Med Mor bag kameraet ender billeder af Andreas ofte i pjank og pjat...

(Jeg har MANGE flere, som jeg vil forskåne læserne for!)

Så snart Far kommer bag kameraet kan man godt smile og se sød ud.


Kan det mon skyldes noget særligt???

Måske var dagens pjat inspireret af en mor, som ikke opførte sig helt som sædvanligt. I dag var der nemlig ekstra eventyrstemning i Haven.

Denne søde fyr vogter over Prinsesse Putz's rige...


Og Prinsesse Putz selv kom ud i fuld offentlighed - og blev foreviget i det offentlige rum af Gemalen, som agerede Hoffotograf.


Billedkvaliteten er ikke fantastisk (Det er svært med det heftige modlys) - men jeg går altså ikke i TIVOLI igen for at tage dem om.
Dette må tjene som dokumentation for, at Prinsesse Putz blev sluppet løs i fuld offentlighed - for at klare endnu en udfordring i Bloglandia... nemlig den Prinsesse For En Dag Udfordring, som Maria har sendt ud. Kig her, hvis du vil vide mere og være med. Her er i hvert fald mit bidrag.


Titlen på dette indlæg skyldes ikke alene kulden i TIVOLI - men også at jeg blev inspireret af, at "Det gamle Apotek" i TIVOLI har fyldt butikken med alle mulige julefristelser. Se bare her...


Frau Putz var nødt til at skynde sig ud til græskarrene igen, for jeg er altså slet ikke klar til alt det julestemning endnu. Bloglandia er gået i jule-mode allerede, men jeg forsøger at stritte imod lidt endnu. Det er altså for tidligt, hvis du spørger mig. (Om 14 dage har jeg sikkert overgivet mig... SUK!)
Faktisk er det også for tidligt til Halloween... Men det er alligevel sjovt i TIVOLI.

:o)

2 kommentarer:

  1. Jeg synes simpelthen du er SÅ fin en prinsesse :-)

    Tusind tak for dit bidrag.

    KH Maria.

    SvarSlet
  2. Rigtig gode billeder Putzi.
    Fortsat god ferie.

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz