søndag den 11. oktober 2009

Farveleg

Da jeg lavede det gule indlæg i går kom jeg til at tænke på farver.
Jeg elsker farver - omend ikke helt så meget som andre rundt omkring i Bloglandia. Der er VIRKELIG nogen, der kan lege med farverne på interiøret i deres hjem, og andre der kaster hele farveglæden på tøj, tekstiler og papir.
Her i huset er der ingen hvide vægge (Med undtagelse af toilet og bad) - og så dejligt lyst og indbydende det end ser ud med de helt hvide/lyse interiørs i diverse bloggeres hjem rundt omkring i norden, så kommer Frau Putz nok aldrig til at bo hvidt.
Måske jeg en dag viser nogle billeder fra huset - men indtil jeg eventuelt en gang bliver interiør-blogger, vil jeg gerne dele nogle andre eksempler på leg med farver med jer.
Nemlig farveleg leget af en havearkitekt, som havde arbejdet med kæmpegræsser udenfor et hotel i Lissabon.
Farverne var simpelthen så perfekte og afstemt med arkitekturen, at jeg tog et utal af billeder.
Kun én type plante - et utraditionelt valg tilmed, og se så lige de farvevarianter. Herligt, ikke?
Lidt længere nede ad gaden voksede dette træ, med den fascinerende barkstruktur og de afstemte farver.
Naturen fra sin bedste side.
... og hvis man er til kulde, lidt rusk og regn og ikke mindst vind, så skulle skovene i øjeblikket byde på et rent farveorgie for de virkelig farveglade.
Nu er Frau Putz ganske kuldskær - og indrømmet ikke den store gå-tur-person, så jeg nyder mest efterårets farver igennem vinduet, når jeg cykler til og fra arbejde eller når vi en sjælden gang kører en tur i "Forden".
:o)
I morgen skal jeg sammen med Andreas og Gemalen i TIVOLI - og her er der da også dømt farveglæde for alle pengene. Lige i øjeblikket er det Orange, der dominerer. Der er udsmykket med omkring 15.000 græskar rundt omkring i parken... Jeg glæder mig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz