mandag den 28. september 2009

Multigarn-vest til Emilie

Først: Tusind tak for alle de søde hilsner om god bedring, jeg har fået. Min ryg har det efterhånden bedre - og med den humøret.
Helt OK er ryggen dog ikke endnu, så jeg har fået en alvorlig reminder om at behandle den godt og tage behørigt hensyn.


Denne vest startede egentlig med en tur i Netto - for her faldt jeg for dette sjove garn, som de solgte for 30 kr. bundtet.


Bundtet så garnet dog sjovere ud end det viste sig at være, når det blev vundet til et nøgle. Garnet var ikke som forventet "blandet" under spindingen, men bundet sammen af lange stykker af forskelligt garn. Hm... Men hvad kan man også forvente for 30 kr. ???

Jeg har brugt 1½ nøgle til vesten til Emilie - og det meste blev strikket i Lissabon, mens jeg sad i kongressalens mørke og lyttede.


Vesten er strikket i ret oppefra og ned med raglanudtagninger - og uden ærmer. Super nemt mønster, som jeg opfandt undervejs.
Kun 2 ender skulle hæftes (Hurra) - og så fandt jeg 3 gamle (Undskyld... Vintage) knapper fra mormors samling af knapper, som jeg har arvet. (Beklager billedkvaliteten. Efterårsmørket er temmelig udfordrende at tage billeder i)


Det mest tidskrævende viste sig at være at hækle langs forstykkerne og lave løkker til knapperne. Jeg er temmelig ny udi hækling, og det ville bare ikke lykkes. Nøj, hvor blev der mumlet mange grimme ord i sofaen...

Sandheden er, at billederne snyder, for i virkeligheden er jeg ikke helt færdig med vesten. Pga. hæklevanskelighederne er striberne nemlig blevet forskudt i forhold til hinanden - og jeg er jo en s... perfektionist, så jeg er nødt til at pille det op og lave det om!


Lige om lidt...

Måske...

:o)

1 kommentar:

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz