søndag den 28. september 2008

Æbler, brombær og snegle

Well... efter veloverstået sokke-ræs blev der tid til at gå på æbleskud hos naboen...






Dvs. vi plukkede faktisk kun de æbler, der jo under alle omstændigheder ville falde ned i græsset på vores side før eller siden.


Eller igennem drivhustaget :o(

Nu har vi derfor ca. 120 Belle Boscop opmagasineret i 3 kommodeskuffer og en kasse ude i udestuen. Det tror jeg er nok til os :o)

Håber de holder.





Efter æblerne plukkede Karsten vindruer - se forrige indlæg - og Frau Putz Tutti-Fruttede dem alle, hvorefter...


... jeg lavede et enkelt glas marmelade af nogle af sæsonens sidste brombær og hindbær, som Karsten også havde plukket.


Marmeladen er til min kollega, som er uhyre flink til at give mig et lift i sin bil.

Hun støvsuger den tilmed for krydderbolle-krummer i forvejen, hvis hun ved, at hun skal have passagerer med. Det er da betænksomhed ud over alle grænser, og nu tænkte jeg altså lige, at hun skal have lidt af den betænksomhed igen.



Tak for turene igen og igen, Sussie.





Aftensmaden blev en hurtig gang pasta med kødsauce - og så bagte Frau Putz lige en omgang pizzasnegle til madpakkerne i den kommende tid.

Indrømmet: Færdig pizzadej fra fryseren med en rest kødsauce og revet ost. Men det smager sikkert forrygende - og jeg tror, at Prinsessen vil sætte pris på lidt afveksling fra de sædvanlige rugbrødsmadder.



Og så var den weekend overstået!
Bortset fra det krus te, Frau Putz nu vil indtage i sofaen! :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz