tirsdag den 11. august 2009

Nødløsninger...

... har vi nok af i Familien Putz.

Der er desværre ikke altid timer nok i døgnet - eller overskud - til alt det vi gerne ville.

Frau Putz ville for eksempel gerne sætte et lækkert hjemmelavet måltid fyldt med gode, sunde, økologiske råvarer og masser af grøntsager på bordet hver aften.
I virkelighedens hverdag kommer Frau Putz til kort.
Jeg (som ikke kan leve op til at være Frau Putz altid!) ender ofte med at måtte ty til nødløsninger.

Det er meget ofte aftensmaden, som det går ud over. Ikke at vi ikke får mad, men det slow-food-måltid Frau Putz gerne ville servere, bliver det sjældent til.

Aftensmaden bliver oftest påbegyndt mindre end en time, før den skal stå på bordet, så det er begrænset, hvor meget gourmet-mad der bliver serveret i Familien Putz på hverdage...
Planlægningen kan være fin nok - men det med at huske at tage kød op af fryseren...

Det med grøntsagerne går heller ikke så godt, for ungerne rynker på næsen over det meste - eller ender med at pille alting fra på tallerkenen...
Økologien... Well... Det hjemmedyrkede er da ikke sprøjtet, men så går det heller ikke ret meget længere... Med de priser der er på mad, ville vi skulle leve af havregrød 2 dage om ugen, hvis vi skulle spise økologisk. Vi prioriterer det i hvert fald ikke højt nok, for det ER selvfølgelig et spørgsmål om at prioritere... :o)
Nå... men i dag var ingen undtagelse!
Intet planlagt. Intet optøet kød. Ingen ideer.
Og dog...

Det endte alligevel rimeligt. "Macaroni Cheese" på den nemme måde. Et lille eksperiment i køkkenet, som fungerede og smagte ganske udmærket.


En peberfrugt og drivhusets samlede beholdning af solmodne tomater blev kastet i foodprocessoren sammen med diverse krydderurter, salt og peber - og da det var kværnet til atomer (Så små grøntsags-hadere ikke kunne genkende det som peberfrugt!), blev der lige hældt en karton Mornaysauce (Karolines bedste) ned i!
Vupti-vupti-vupti...
I med de kogte pastaskruer, ned i et fad, rasp henover og så et par kugler frisk mozarella i skiver på toppen, før det hele blev kastet i en varm ovn.

Så kan de godt spise grøntsager, ungerne... :o)
Måske jeg skulle gå ned og tage kød op ad fryseren allerede nu, så jeg ikke står med det samme problem i morgen, og må finde på endnu en nødløsning...

6 kommentarer:

  1. Det ser da ret godt ud ! En camouflage-ret, hi hi.
    samme problem her i huset i øvrigt, hvorfor kan købet ikke bare selv hoppe op ad fryseren, og tilberede sig selv. Ikke at jeg klager, for det er stort set aldrig mig der laver maden her i huset - men supermand har altså også en hullet hjerne hvad angår at huske på fryseren...

    Idag stod den på brændende kærlighed - faktisk også ret okay :-)

    KH Maria.

    SvarSlet
  2. Hvor er det dejligt at se at det ikke kun er i mit hus det foregår sådan.
    Når man ser din blog, kan man godt nogen gange få lidt mindreværds komplekser - det ser så fint ud.

    Så sådan et lille indlæg fra din hverdag - dejligt at se!!!
    :0)

    SvarSlet
  3. Dette så da deilig ut! Ingen problem med nødløsninger hvis resultatet blir slik!

    SvarSlet
  4. Kære frau Putz
    Din kommentar på min blog ang. din køkkenmaskine...Jeg vil MEGET gerne vide MEGET mere om den og om hvad du mener om den...Send mig gerne en mail på mrscakeaholic@gmail.com
    Så vil jeg blive meget glad, da jeg kikker lidt på den i øjeblikket.

    SvarSlet
  5. You tricked them into eating veggies? They should know that you're smarter than them! Looks very delicious.

    p.s. i have been meaning to ask you for remoulade?? recipe, if you have any.

    SvarSlet
  6. Lucy - I've sent you Remoulade receipes. They should be in your in-box by now.
    Have fun. K

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz