torsdag den 21. maj 2009

Mac n Cheez...

Noget af det mest "ærke-amerikanske" jeg kan forestille mig må være macaroni and cheese. Baseret på mit enorme kendskab til amerikansk mad, som er baseret på alle de amerikanske film, jeg har set... :o) Hm...

Nå, men Lucy laver det... og vi kom selvfølgelig også til at tale om mad, da hun besøgte os - og bl.a. om hendes macaroni cheese.

Lucy anbefalede en opskrift fra Jamie Oliver - og jeg fandt den på hans hjemmeside (hvor der også er mange andre opskrifter, hvis du skulle have lyst til lækker mad og ikke allerede - som visse af os - har næsten alle hans kogebøger i reolen).

Well... lige præcis den kogebog med macaroni cheese-opskriften har jeg ikke... Derfor søgningen på hans hjemmeside, hvor der faktisk var to opskrifter på macaroni cheese.
Ifølge Lucy skulle der ansjoser i - så det måtte være denne opskrift som blev anbefalet af hende...

Derfor stod der macaroni cheese på menuen i dag. Ganske let at lave, når man har en foodprocessor.

og ganske lækkert...
Til gengæld må Jamies familie eller venner have en usædvanlig god appetit, for familien Putz formåede kun at spise halvdelen af den portion, der var beregnet til 4 personer ifølge opskriften.
Og det på trods af, at vi sprang salaten over...


Dette kan godt gå hen og blive en af de "faste" i familien Putz.

Så må vi jo bare sørge for at have frisk mozarella, kaffefløde, parmasan, frisk basilikum og tørt brød i huset fremover... :o)

1 kommentar:

  1. That IS the recipe I was talking about. I think it's the best Mac and Cheese ever. I also always add a veggie like mushrooms or zucchini to it, although it is just delicious as it is! Thank for the link too. I didn't realise he had it on the website.

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz