fredag den 7. januar 2011

Snoet ørevarme til Svigermor

I samme garn som sjalet har jeg strikket en hue til Svigermor. Det skulle jo gerne passe sammen, når hun går tur.
Huen er strikket i det blødeste Cashmere/uld fra garnudsalg - og jeg har brugt 3 tråde sammen i huen, mens sjalet blev strikket med dobbelt garn.

Strikket over 160 masker - med 16 snoninger, der blev reduceret til 8 og samlet til en stjerne med perfekt symmetri.
Jeg elsker det matematiske ved strik...


Smukt, ikke?

Den ser til gengæld lidt flad ud herunder, så jeg forsøgte mig med naturligt hovedfyld...



... men jeg bliver vist aldrig hue-model...

;o)

6 kommentarer:

  1. Ja, den er utrolig smuk - og enkel i al sin matematiske perfektionisme. Hvad er strikkefastheden med 3 tråde?

    SvarSlet
  2. Hvor er den fin! Jeg ville ønske, jeg kunne komponere så fint strik!

    SvarSlet
  3. Ann... Det med strikkefastheden er lidt tricky. Jeg forsøgte faktisk selv at beregne det i går, men snoninger trækker jo sammen - og det samme gør rib, så det kan jeg ikke svare dig på.
    Jeg barsler faktisk med et mønster senere i dag.
    Uden strikkefasthed...

    ~ Karina

    SvarSlet
  4. Hold da op Karina!
    Den vil jeg gerne have. Det glæder jeg mig til.
    Jeg har lagt mærke til, at mange laver en strikkefasthed i glat selvom man ikke skal strikke i glat eller laver strikkefastheden i det mønster, man nu engang skal strikke i, men det kræver selvfølgelig en strikkeprøve uden rib, forstås ;-)

    SvarSlet
  5. Virkelig virkelig flot håndarbejde :)

    SvarSlet
  6. Jeg er meget imponeret!! Smuk smuk smuk!

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz