torsdag den 27. januar 2011

Et svært valg

Jeg har planer om en cardigan til Andreas. Forestiller mig nogle brede striber/farveblokke i marineblå, hvid og farve X, krydret med mindre partier af den rustrøde ("Egern").








Men hvad skal farve X være???
På billedet til venstre er den blågrønne "Robins Egg" (Holst Supersoft) - og på billedet til højre er det "Blå Rullesten" (Højlandsuld fra Weller).
Robins Egg er mere grønlig/turkis end på billedet (Hvorfor er det så svært at fotografere grønlige (og lilla)  nuancer? - og ja, jeg har leget med hvidbalancen...), så jeg har "saxet" et billede fra Holsts hjemmeside...

Skal det være den blågrønne eller den lyst denimblå?

?

12 kommentarer:

  1. Efter min mening helt sikkert denimblå. Passer så smukt til de andre.
    Håber du finder ud af det:0)

    SvarSlet
  2. Den blågrønne er en meget smuk farve, men jeg tror alligevel, at rullestenen vil gøre sig bedst i den kombination, du gerne vil ha. Det tror jeg, fordi jeg kunne være bange for, at den smukke grønne drukner i forhold til den mørkeblå.

    SvarSlet
  3. Jeg synes kombinationen til højre virker mest harmonisk :)

    SvarSlet
  4. Ahr... kom nu... Den blågrønne er sgu da også for fed!
    Meget mere "kant"...

    ;o)

    ~ Karina

    SvarSlet
  5. For kantens skyld ville jeg også tage den blågrønne :)

    SvarSlet
  6. Enig med de andre - harmoni i Rullestenen og kant med Robins Egg - men hvorfor strikker du ikke en lille farveprøve med de forskellige farver? Så er det nok nemmere at se, hvordan de gør sig sammen.

    KH. Lisbethk

    SvarSlet
  7. Rullestenen. Ubetinget. Held og lykke med projektet :o)

    SvarSlet
  8. Jeg kan godt se, det kan være svært at vælge og du har ret i at farverne er svære på billeder, men hvad siger Andreas selv?

    KH Trillemor

    SvarSlet
  9. Ha-ha... Trillemor, du er nu engang en klog kvinde ;)

    Andreas er åbenbart mere til "kant" end til "harmoni", så det ender nok med den blågrønne.
    Og han protesterede slet ikke mod den "Egern"-farvede, hvilket godtnok kommer lidt bag på mig ;)

    Så nu er beslutningen taget. Der er dog aldrig noget, der er mere fast end at det kan trævles op igen, hvis det alligevel ikke fungerer.

    Tak for jeres indspark!

    ~ Karina

    SvarSlet
  10. For sent ude, som sædvanlig. Jeg elsker Robin´s Egg og har flere ting i den farve, men den anden blå er nu også fin....godt knægten selv havde en holdning. Kom egentlig over til dig for at beundre Mutnomah - der så man så lige endnu et behov blive skabt. Så smukt!

    SvarSlet
  11. Den blågrønne. Helt klart - der skal være en lillebitte smule kontrast til det blå! (altså - ud over det rustfarvede)

    SvarSlet
  12. Jeg er også en af dine "faste" læsere,men har ikke nogen blog selv. Altid super hyggeligt at følge dig og dit virke. Har engang for snart længe siden fået hjælp med en engelsk opskrift på strømper :) Måske husker du det :) Mange hilsner Dorthe

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz