onsdag den 5. januar 2011

Stegte Marsmænd

... eller noget.  Ved faktisk ikke helt, hvad jeg skal kalde dette...


Aftensmad jo-jo... men fiskefrikadeller var det altså ikke helt i min verden. 
Sådan nogen er jo let lysegule i midten, og ikke syregrønne...

Der var endnu en gang røget et bundt porrer ned i Gemalens indkøbskurv. Det sker gang på gang på gang...  Jeg tror det er farven, der frister ham.  Ind imellem er vi derfor ved at drukne i porrer - og nu fandt han så på, at man vel kunne erstatte løg med porrer i farsen til fiskefrikadellerne...


Syregrøn fars - og syregrønne frikadeller. 


Måske vi bare skulle spise porretærte lidt oftere...

;o)

9 kommentarer:

  1. Hold da op, der ser festligt ud. Hvis smagen også er i orden kunne man vel fristes til det byt - jeg elsker også porrer og synes de giver en god og uundværlig smag til for eksemple suppe.


    Hilsen Birte

    SvarSlet
  2. Hahahaha!
    Typisk for folk, der ikke har tyve generationers traditioner og normer for fiskefrikadellers farve bag sig.
    Jeg syn's de er både fantastisk flotte og sikkert yderst velsmagende.
    Hermed er grønne marsmænd indført

    SvarSlet
  3. Ha, de er da flotte!
    Næste gang kan I evt. komme lidt revet rødbede i halvdelen af farsen. Så Kan I få både grønne og pink fiskefrikadeller?

    SvarSlet
  4. NAuhhhhhh :O:O:O jeg kan næsten ikke holde op med at grine.....:O:O:O
    For det første: minder om min mand, han har også sådan noget med bestemte ting når vi handler ind..han tager bare altid to af hver slags han putter i vognen:):):)Så du kan takke for at din tager kun ET bundt porrer :O:O:O
    og for det andet jeg ELSKER farven GRØN....men det der er måske lige i overkanten :O:O:O

    Tak for en god griner :O:O:O

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
  5. Sikke en god idé. Det er jo både flot, og lækkert ser det ud :)

    SvarSlet
  6. Jeg tror at de bliver lette at sælge som stegte marsmænd her i huset :-D

    Jeg har fuld forståelse for din mand! Jeg kan ikke stå for auberginer. MÅ bare have dem med hjem. De er så flotte :-)

    SvarSlet
  7. Sikke en god idé med porrer i farsen - jeg elsker også porrer. Og at farsen bliver grøn er jo bare sjovt, så længe det ikke er en kunstig farve :)
    Smagte de godt?

    SvarSlet
  8. Jeg er altså mest vild med RÅ porrer. De må gerne komme som drys på næsten alt.

    SvarSlet
  9. Hæ hæ... marsmænd. Måske de kan "sælges" til mine nevøer og niecer :-)

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz