torsdag den 6. januar 2011

Mig til mig

Under juletræet lå Annette Danielsens strikkebog "Strik en stund" - og hvor meget jeg end undrer mig over konceptet med "stunder" der bl.a. hedder Mig, Syren og Paletten, så er det dog en fin strikkebog med nogle gode projekter.

Jeg fik jo også garn i julegave. Havde ligesom sendt link til garnudsalg.dk til Gemalen samt nøjagtige angivelser af, hvor meget, der gerne måtte være i pakken... Hæ-hæ.

Og da julefrokosten var spist og sokken til Far i Nord var færdig, ja så slog jeg op til en Mig" til mig.

Afbrudt af en enkelt hue til Svigermor, har jeg strikket "Mig" lige siden.  Jeg har modificeret den en smule i størrelserne (Mere herom på Ravelry), så den er mere figurstrikket end opskriften dikterer.  Ryg og forstykker er færdige - nu mangler jeg 1½ ærme, før det hele skal strikkes sammen og jeg skal fortsætte i raglan.


Garnet er Silk Wool Tweed fra Garnudsalg i farven mørkegrå. Det er dejlig blødt og falder tungt. Jeg tror den bliver vidunderlig at gå med. 


Og så strikker jeg selvfølgelig ærmerne på strømpepinde, for jeg gider altså ikke endnu en ikke-monteret-trøje i en pose. Når den er strikket færdig... Så er den færdig. Sådan.


Her i huset kan man ikke lægge noget blødt på gulvet uden at kvaliteten testes...


Tror den blev godkendt

;o)

7 kommentarer:

  1. Det ser rigtig spændende ud!
    Passede strikkefastheden med Silk Wool Tweed eller måtte du beregne den om?

    SvarSlet
  2. Hej Ann
    Det passede nogenlunde. Jeg strikker med enkelt garn på pind 4 - og jeg lavede faktisk en strikkeprøve, hvilket sjældent sker ;o)
    Til gengæld falder silke/uldblandingen en del tungere end rent uld, og rib-striberne bliver ikke helt så faste, så det færdige resultat bliver nok lidt mere slasket end hvis den strikkes i ren uld.
    ~ Karina

    SvarSlet
  3. Din start ser flot ud:-)

    SvarSlet
  4. Åhr mannner hvor ser den godt ud :-)

    SvarSlet
  5. Taaak for grundigt svar, Karina.

    SvarSlet
  6. Nøj, hvor ser det lækkert ud!
    Den er vist sådan én, der vil strikkes så hurtigt som muligt...

    SvarSlet
  7. Oh, hvor ser det lækkert ud :D

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz