fredag den 14. januar 2011

Når man fortjener noget bedre

Jeg har noget værktøj, som jeg holder rigtigt meget af, og jeg bruger stort set aldrig andet end mine Knit Pro strikkepinde i Harmony Wood.
Da jeg købte dem, blev de leveret i denne taske, som godtnok er praktisk, idet man altid kan se det man leder efter - men også er umådeligt grim.  Alligevel har jeg troligt anvendt slæbt rundt på den de sidste par år, for den var jo som sagt praktisk, og kunne rumme alt det jeg bruger, når jeg strikker eller hækler.


Tusindfryd har også fået fine strikkepinde - og hendes fik et nyt, fint hjem, hvilket inspirerede mig til også at gøre noget ved mine pindes hjem, for de fortjener noget bedre end at henslæbe deres fritid i så grim en taske. Tusind tak fordi du delte ideen, Tusindfryd.

Jeg ville dog lave mig et etui, som kunne indeholde alt mit strikke- og hæklegrej, så det blev en større opgave, men også en opgave, som jeg havde det rigtigt sjovt med at løse.

Etuiet er lavet i kogt uld og foret med elefantmønstret bomuldsstof fra Stof og Stil.



 Udenpå har jeg pyntet med sølvbånd, jeg købte i Indiska Magasinet i Stockholm, da vi var på vej hjem fra vores bryllupsrejse.  For at gøre det stift har jeg lagt kraftigt karton ind imellem lagene.



Indeni er der først plads til både mine korte og lange strømpepinde, spidserne til rundpindene og et par hæklenåle. 



Åbner man lynlåsen er der endnu et rum, som er indrettet, så der er plads til det hele.

En lomme til målebånd og pindestørrelseskort


En lomme til ekstra wirer og wirestoppere - og en plads til saksen


... og et sted til opbevaring af maskemarkører og stoppenåle.


Nu håber jeg virkelig, at værktøjet sætter pris på det nye hjem.

Men helst ikke så meget, at det ikke har lyst til at komme ud for at lege  

;o)

16 kommentarer:

  1. Whau!
    Den er fantastisk flot!
    Og professionel!
    Og praktisk!
    Og perfekt!
    Kan du ikke sætte den i produktion?
    Jeg vil gerne skrives op til en!

    En forsinket miniaturepakke er endelig på vej til dig.

    SvarSlet
  2. Hvor er det flot - jeg arbejder også på at lave et nyt etui til mine elskede Knit Picks - men det er endnu på forberedelsesstadiet.

    En god ide med pappet - måske "hugger" jeg den.

    SvarSlet
  3. Hvor er det da flot. Og meget anvendeligt. Og godt tænkt.

    SvarSlet
  4. Hej Putz
    Den er vel nok fin og praktisk, er helt misundelig. Mine ligger bare og flyder rundt, eller det vil sige, jeg fik engang en gammel blød holder, men der er ikke plads; og mest til store pinde. Men det kan så blive lidt svært at proppe de helt store, pind 20 ned i din, men de kan jo så ligge ved siden af.

    Smart med uldnåle og sakseopbevaring, jeg har allerede mistet en dyr saks og 2 uldnåle, der blev smidt i skraldespanden sammen med en masse boner :(

    Godt stykke arbejde.

    SvarSlet
  5. Det ser superlækkert ud. En eller anden dag er jeg også nødt til at lave et hjem til mine knitpicks :)

    SvarSlet
  6. Hold da helt op hvor laekkert. Og praktiskt. Godt gaaet.

    SvarSlet
  7. Hooold da fast, hvor ser det fantastisk ud. Sådan én kunne jeg godt komme i tanke om, at jeg ikke kan leve uden. ;-)

    SvarSlet
  8. Det er virkelig flot!!
    Håndarbejde/håndværk af bedste karakter :)

    SvarSlet
  9. Tak, allesammen.
    Det krævede en del "I-hvad-rækkefølge-skal-jeg-nu-sy-det-her"-tænken, men ellers var det bare derudaf med speederen i bund.
    Mit næste projekt bliver nok en strikketaske i samme stil, for nu falder den jeg har jo helt igennem ;o)

    ~ Karina

    SvarSlet
  10. Meget smart og noget lækkert stof. Konstruktionen af sådan en dims må jeg vist få udtænkt

    SvarSlet
  11. Hvor er du bare inspirerende! Mit flyder rundt i tasken og jeg kan aldrig finde det jeg skal bruge. Og nu er det hele smasket sammen med en blanding af kiks, cola og ibumetin... Ikke fedt!

    SvarSlet
  12. God ide og super flot.

    SvarSlet
  13. Super lækkert etui til det skønne værktøj...

    SvarSlet
  14. Nøj hvor lækkert, tror mit strikkegrej vil føle sig lidt forsømt hvis de opdager hvor fint "man bor" hos dig :)

    SvarSlet
  15. Wow - det er fint udtænkt og skruet sammen :-)

    SvarSlet
  16. Nøj, hvor er det altså flot... så smukt gad min strikkepinde helt sikkert også at bo...
    Men indtil jeg kan få taget mig sammen, nøjes jeg med at savle over din model ;)

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz