mandag den 3. januar 2011

På både tykke og tynde pinde

Julegaver... dem kan man jo også strikke - og det gjorde jeg da også.

Først var det den lille strikkede bluse og den syede nederdel til niecen i Jylland...

Svigermor fik mit første strikkede lace-sjal foræret. Jeg håber, hun sætter pris på de 400 Nupps!  Og så fik hun lovning på en strikket hue i samme garn, så hun kan holde ørerne varme i denne sibiriske vinter.  Den bliver dog ikke med Nupps!

... og så kastede jeg mig med kort frist ud i en sweater til Svigerfar. 12 dage havde jeg - og der forsvandt jo en del dage ind imellem, når decembers andre aktiviteter krævede deltagelse.  Jeg nåede det dog, og nu får du også lov til at se et billede af den vamsede sag. Strikket i tyk, cappucinofarvet uld på pind 6.


Derefter kastede jeg mig ud i en lille "ekstragave" - et par strikkede sokker til Far i Nord, hvoraf det dog kun var den ene, der nåede under træet juleaften. Den anden blev dog færdig, før vi igen tog hjem.

Emilie holder ørerne varme med en dejlig alpakka-hue med snoninger, som jeg vred af pindene i juleferien

 -
- og jeg selv...  jeg var simpelthen så heldig at få både Annette Danielsens "Strik en Stund" og noget lækkert Wellersk "Silk Wool Tweed" forærende. Der blev derfor straks slået masker op til "Mig" - meget passende til... mig.

:o)

6 kommentarer:

  1. Meget flotte ting du har strikket, du har godt nok været flittig.

    SvarSlet
  2. Hold da lige op hvor har du været flittig, lækre gaver.

    Ville aldrig være nået til andet end huen, uden snoninger og andre dikkedarer.
    Sjalet ser rigtig flot ud, men må da have taget en masse tid og være svært at strikke.

    Hilsen Lene

    SvarSlet
  3. Jeg er enig - sikke en masse skønt håndarbejde, dejlige gaver!
    Strik en stund er så skøn, og det garn, du nævner, ligeså. Dog har jeg kun gramset på det, for det var ikke mit...
    Jeg glæder mig til at se, hvad du kreere til dig selv.

    SvarSlet
  4. Lækre ting du har fremtryllet - jeg er især begejstret for mønstret på trøjen - det tror jeg at jeg vil overføre til et par sokker.

    SvarSlet
  5. helt vildt lækre sager - du har en rigtig heldig familie.... at de har dig :) er allermest vild med svigerfars sweater :)
    kh♥

    SvarSlet
  6. Jeg er helt vild med den sweater du har strikket til din svigerfar!! I det hele taget nogle ret fine ting du laver :-)

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz