onsdag den 26. januar 2011

Mosfri rullesten

Ind imellem (Host!) køber jeg lidt garn - og jeg er altså ikke en af dem, der har et fast projekt til hvert enkelt nøgle på lageret. Laaaangt fra. Som regel går det den anden vej, så mit lager inspirerer mig til et projekt.

Da jeg bestilte Højlandsuld fra den flinke Hr. Weller havde jeg heller ikke noget bestemt projekt i tankerne.
Købte flere forskellige farver (Blev lokket totalt i fordærv!), heriblandt "Blå rullesten" og "Egern", som jeg tænkte ville passe fantastisk sammen med den "Marineblå" jeg allerede havde fået i julegave af Gemalen. En hættetrøje til Andreas var planen, men sådan gik det ikke.

Da jeg skulle mødes med strikkeklubben, ville jeg finde på et nyt projekt, for min "Mig"-cardigan var så fremskreden, at jeg ikke orkede at slæbe den store pose med mig.
Lageret blev derfor taget i øjesyn - og øjnene fæstnede sig straks på den melerede blå rullesten, som var leveret dagen før.  "Strik mig" kaldte den...
... og på Ravelry var jeg netop faldet over et enkelt sjal med bølgende kant...  mon ikke det kunne kombineres?

Der groede bestemt ikke mos på den rullesten - og jeg har været som besat af en gal strikkepind lige siden, næret af drømmen om at pakke mig ind i den varme uld.


Nu ligger det færdige sjal og skvulper i maskinen, og jeg overvejer, hvor jeg mon skal finde plads til at spænde det ud efter vask, for det er stort - også selv om jeg endte med at lave det mindre end oprindeligt tænkt.

Her i ikke-udspændt tilstand på vores gulv. Fra spids til spids er der omkring 2 meter...

Efter 15 gentagelser af kantens mønster var den ligesom bred nok og garnmængden hurtigt svindende...  og så blev de 570 masker lukket af.
Jeg har brugt 420 g. af de 500 der var på conen - så Andreas' trøje må nok få en anden grundfarve end blå rullesten.
Meeeeeen... mon ikke også jeg kan finde noget andet på lageret?  


;o)

13 kommentarer:

  1. Hvor er dit sjal super flot. Skøn farve

    SvarSlet
  2. Hold da op hvor det er smukt , jeg er som du , kommer også engang imellem til at købe garn he-he , bar sådan lige fordi ..... tit har jeg en ide med garnet , men lige så tit bliver det til noget andet end først tænkt :-)
    ha en dejlig dag

    SvarSlet
  3. Lækkert sjal i en fantastisk flot farve, det skal nok give god varme om skuldrene.
    Det er dejligt at have noget på lager, der kan inspirere, sådan handler jeg også

    SvarSlet
  4. Vildt lækkert sjal! Stort nok til hele familien, lyder det til?
    Uha - ham hr. Weller er en farlig fyr. Lokker alt, alt for meget. Og hvad er det for noget med fri fragt over 650,-kr køb? Puha, føj, siger jeg bare!

    SvarSlet
  5. Du er godt nok god til det der strikken!!!
    Det glider nok også hurtigere end hækling, når man først er i gang med strikkepindene!

    SvarSlet
  6. Åh hvor er det fint!!!

    SvarSlet
  7. Hvor er det dog blevet smukt - jeg er forelsket nu :-)

    SvarSlet
  8. Hold da op sikke et smukt sjal du har lavet;-) Findes mønsteret kun på raverly? den verden er jeg ikke kommet i endnu.

    SvarSlet
  9. Tusind tak for alle jeres søde ord om mit nye sjal. Jeg glæder mig vildt til det er tørt og jeg endelig kan vikle mig ind i det.

    Strikkefugl: Du er da nødt til at komme ind i Ravelry's verden. Den er fantastisk!!!

    Men opskriften på sjalen kan du også finde her:

    http://helloknitty.files.wordpress.com/2010/02/multnomah.pdf

    Bemærk, at jeg har ændret en del - både på størrelsen og på kant-mønstret. Se et af mine tidligere indlæg for flere detaljer.

    ~ Karina

    SvarSlet
  10. Hej Karina
    Tak for linket ;-) Se lige dine tidligere indlæg.

    SvarSlet
  11. hej :) sikke et lækkert sjal.og virkelig fed farve. Den er jeg nød til at købe næste gang jeg går amok,hos garnudsalg :)

    SvarSlet
  12. Måske et dumt spørgsmål, - men starter du oppefra eller nede i spidsen på dit smukke sjal?

    mvh Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle
      Jeg starter oppe fra halsen og arbejder mig ned mod kanten/spidsen.
      ~ Karina

      Slet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz