søndag den 23. januar 2011

Alt handler ikke om strik...

... eller det er i hvert fald ikke min intention, at dette skal udvikle sig til en strikkeblog.

Jeg har da f.eks. brugt adskillige timer med noget andet end strikkepinde i hænderne i dag...

Paneler, vindueskarme og indfatninger i kælderen er blevet grundmalet.

Og nej. Sengen er ikke redt... og det roder... og jeg har malertøj og uglet søndagshår - så i virkeligheden er det den ikke-bloggificerbare sandhed, jeg smider lige i fjæset på jer.  Rundstyk!

Men jeg har da strikket. En hel masse, faktisk. Strikkede i bilen på vej til og fra Farmor og Farfar, hvor Andreas skulle hentes efter hele 3 feriedage og ditto overnatninger. Strikkede mig igennem flere håndboldkampe, end jeg nogensinde før har "set".  Tror jeg er blevet lidt strikke-besat i øjeblikket. Kan ligesom ikke løsrive mig til lave andet.   OK... malede jo, og har da også hjulpet med noget af det praktisk huslige, men ellers...


Det går derfor vanvittigt hurtigt fremad med mit mul-et-eller-andet-sjal...

Jeg er nået til kanten - og har lige nu omkring 460 masker på pinden. Regner med at ende omkring de 650 på de sidste pinde... føj!
Kanten har jeg til gengæld modificeret, for som nævnt før er jeg (indrømmet) lidt NØRDET omkring matematikken i strik. Symmetrien.  Og Multnomah sjalets kant er ikke symmetrisk i opskriften, hvilket ærgrede mig lidt, da jeg læste den... så jeg var ligesom NØDT TIL at lave den om, så den blev symmetrisk.


Kanten skal ifølge opskriften strikkes som rapporter over 18 masker.   (2 ret sm) x 6, (slå om, 1 ret) x 6.

Det kan også "illustreres" sådan:

I O I O I O I O I O I O  /  /  /  /  /  /

Det er den "røde" retmaske og de 6 ens sammenstrikkede masker, som irriterede mit øje, så jeg ændrede det til en rapport over 17 masker:   (2 ret drejet sm) x 3, (2 ret sm) x 3, (slå om, 1 ret) x 5, (slå om) x 1
hvilket ser sådan ud:

O I O I O I O I O I O  /  /  /  \  \  \

Symmetri er godt. Men nørdet. Indrømmet!

Det er alligevel ikke kun mig, der synes, at sjalet og højlandsulden er utroligt lækkert.


;o)

(Godt der er endnu en håndboldkamp i aften... Men sig ikke til nogen, at jeg sagde det!)

6 kommentarer:

  1. Jeg kan godt lide symetri, og hvor ser sjalet lækkert ud :)

    SvarSlet
  2. Symmetri er afslappende for oejet, saa den gaa jeg med paa. Sikke aktiv du er paa en soendag. Vi har bare totaltslappet i dag.

    SvarSlet
  3. Sjalet ser rigtig vams og lækkert ud..Hvad er det for en opskrift??

    SvarSlet
  4. Dette blir sikkert både symmetrisk og flott:)

    SvarSlet
  5. Jeg ved præcis, hvad du mener mht. symmetri :) Måske er jeg miljøskadet.
    Mmm, tænker Mis - dejlig strik dér!

    SvarSlet
  6. Strik er godt. Meget strik er meget godt :o)
    Hold fast den er lækker katten... Heldigvis har min egen endu ikke fundet fornøjelsen ved strik og uld!

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz