tirsdag den 24. august 2010

Mastergrad i UFO'er

Lin foreslog i en kommentar, at jeg skal lade Blogland give mig lektier for, så jeg kan blive færdig med nogle af mine mange strikke-UFO'er.

Måske skulle jeg overveje det.

Jeg kan da lægge ud med en skræmmende ærlig liste over mine nuværende UnFinished Objects:


Påbegyndt august 2010 - Blå cardigan til Andreas. Mangler fortsat trykknapperne.

Påbegyndt august 2010 - Sokker til Andreas. Kaffepause-strik på arbejdet.

Påbegyndt juli 2010 - Garter Stripe Square Bag # 4. Mangler sammensyning, kanter og hank.

Påbegyndt juli 2010 - Cardigan fra 40'erne til Christina. Mangler blot ærmekuplen på det ene ærme samt montering af ærmer og knapper.

Påbegyndt juni 2010 - Möbius # 4. Bilstrik.


Påbegyndt april 2010 - Viften - mangler montering.

Påbegyndt marts 2010 - Folklore cardigan til Emilie - mangler de sidste cm. på ærmerne, forkanter og montering.

Påbegyndt februar 2010 - Æblegrøn cardigan med hulmønster. Ender nok som garnnøgler, for den blev alt for tøset til Andreas...


Påbegyndt januar 2010 - Folklore cardigan til mig - mangler kun syning af forkanter samt knapper.


Påbegyndt for 3. gang november 2009 - Norsk sweater til Emilie (nej), Andreas 2 år (nej), Andreas 4 år (Hm... mon den stadig passer?) Mangler montering.


Påbegyndt juni 2009 - Hullet cardigan til Emilie. Mangler montering, men nu er den sikkert for lille, så den ender nok som garnnøgler...

Påbegyndt april 2009 - Cardigan til Andreas i vævestrik. Mangler montering - men er sikkert også for lille - og frister en skæbne som garnnøgler...

Påbegyndt oktober 2008 - Cardigan for Arwen. Mangler kun at blive syet sammen, men ender nok som garnnøgler igen, for den "trækker" voldsomt pga. snoningerne på forstykket. UGH!

Påbegyndt... æh... ca. 2000/2002 - Norsk sweater til mig. Mangler montering.


... og så et enkelt hæklet tæppe til Andreas. Har hæklet 44 firkanter - mangler dobbelt så mange... Meen... det skal nok komme. Jeg får bare så ondt i hænderne af at hækle, fordi det er så uvant.


Godt jeg fik ordnet lidt garn i sommerferien - for ellers ville listen have været 5-6 projekter længere...

Har jeg snart kvalificeret mig til en Mastergrad indenfor UFO'er?

Det værste er, at jeg allerede drømmer om at slå op til Acorns - og til Julias "Nessie"... Jamen se den da lige her i verdens flotteste, hjemmespundne garn.

;o)

Hm... måske jeg skulle prøve noget nyt...

Kære Mor

Drømmer du ikke om en uges ferie i Hvidovre... med maden serveret... og tid til hyggeligt håndarbejde i sofaen??? Du skal endelig ikke huske dit eget strikketøj, for jeg har rigeligt, du gerne må låne og kaste din energi over...

;o)

14 kommentarer:

  1. Hej, sikke da et sjovt indlæg. Den sidste del synes jeg da, at du skulle overveje seriøst, den der med at invitere din mor. Det kunne da blive hyggeligt. Jeg mente, at jeg havde mange uafsluttede projekter, men jeg tror sg alligevel at du vinder :o)
    Hav en god dag.
    Hilsen Jette

    SvarSlet
  2. Jeg tror sørme jeg har fundet min overkvinde i UFO'er. Du burde da have en medalje... eller din mor på besøg ;o)

    SvarSlet
  3. Wauw...sikke en liste *GG*
    Og nu har jeg endelig fundet ud af hvad ufo'er er for noget mystisk noget ;O))

    SvarSlet
  4. Hold da magle - der er godt nok meget !!!!
    Jeg Har aldrig prøvet at have mere end 1 projekt i gang - ad gangen - af frygt for at det ikke bliver færdigt!!
    :0))
    Lise

    SvarSlet
  5. Jeg bliver helt svedt... Jeg har kun ét strikkeprojekt i gang ad gangen. Jeg har debatteret det med min moster - hun har nemlig også gang i maneg ting på én gang. Hun siger at det er godt - for så bliver der også mange ting færdig på én gang. Jeg er dog ikke helt ening. Så kære Frau Putz - kom så i gang og få nogle alle de lækkerier færdig, så de kan nydes!

    SvarSlet
  6. Ha ha - du kan læse en kur lige her: http://www.ravelry.com/discuss/danish-knitters/1256361/1-25#12
    Jeg vil gerne melde mig frivilligt til at komme og vælge et nøgle garn!

    SvarSlet
  7. Hej Frau Putz, jeg er for nyligt begyndt at følge din blog. Jeg kan godt følge dig i de ufærdige projekter, dem har jeg også mange af... bare ikke strikketøj, men sytøj. Jeg har en del liggende der er klippet og bare skal syes. I stedet for at trevle dine fine ting op til garnnøgler synes jeg du skal gøre dem færdige og sælge dem, så får du også en slags belønning ud af at gøre dem færdige. Måske jeg skal prøve det råd selv hihi. Vh Anette

    SvarSlet
  8. Er det mon en ny blogleg? Jeg tror jeg vil finde mine UFO'er i morgen.
    Hilsen Charlotte

    SvarSlet
  9. Christunte... Bare for at bruge et fortæsket citat: Det' godtnok uhyggeligt... Tror ikke, at jeg tør prøve den nævnte kur mod UFO'er. Har lidt for mange projekter, der kræver mere end en uges indsats, tror jeg... og helt klart for lidt disciplin ;)

    SvarSlet
  10. Uhha det var godt nok mange UFOer, det er nok derfor jeg aldrig har mere end 2 ting igang.
    Den ene skal være færdig før der begyndes på noget nyt.

    SvarSlet
  11. Puha da siger jeg og lukker diskret skabslaagen indtil mine UFO'er. Jeg tror alligevel du har slaaet mig paa taersklen hihi. Sig mig, din UFO'faerdiggoerende mor, bliver hun laant ud?????????

    SvarSlet
  12. Glemte at sige at jeg synes du skulle starte bagfra paa listen.14 dage pr projekt er det overdrevet???? Hep hep frau Putz kom saa.

    SvarSlet
  13. WOW det nærmer sig en ph.d. grad i UFO'er.

    Jeg får seriøst stress, hvis jeg har gang i mere end 2-3 projekter i hver disciplin.

    SvarSlet
  14. Bare slap af. De par ting af da ikke noget at snakke om. Der kommer nok en skønne dag.
    Glam ikke at alt det garn faktisk isolerer rigtig godt. Du har garanteret et rigtig dejlig varmt hjem ;)

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz