torsdag den 29. april 2010

Li' som de fine damer...

Inde i "Sommerfuglen" så jeg en gang "Viften" af Marianne Isager på en gine. Strikket op i lys, sandfarvet uld - og smuk, smuk, smuk.

Da jeg så via Ravelry opdagede, at opskriften findes i en bog, som jeg tilmed kunne låne på det lokale bibliotek, var det kun at vente til bogen blev afleveret af den tidligere låner. Så var jeg i gang.

Og se bare... Marianne Isager "Viften" første forstykke er færdigt, og det er sjovt at strikke den.


Oprindeligt kastede jeg mig ud i et Alpakka-projekt.

Fik nemlig 8 nøgler lysegrå Alpakka af min mor i fødselsdagsgave - og troede lige, at jeg havde fundet det rette projekt til garnet.


Men, men, men...

Så langt nåede jeg i Alpakkaen... før jeg måtte sande, at 8 nøgler formodentlig ikke engang ville være nok til en kortærmet version:

Nu strikker jeg den så i mørkegrå Angora-Silk-Tweed fra BC-garn. Et utroligt lækkert garn af 35 % silke, 25 % angora, 25 % uld og 15 % nylon. Det falder dog lidt tungere end ren uld, men jeg tror, at det alligevel går ganske glimrende til Viften.

Og så kan jeg snart blive klædt (ud) som fin dame


;o)

3 kommentarer:

  1. Lise (Fru Kvist)30 april, 2010

    Den bliver smuk! Er også på min liste. Jeg må trække på smilebåndet af din faktura fra Helle. Jeg har en der i mistænkelig grad minder om den. Jeg skulle liiige bestille lidt til min svigermor, og når man nu alligevel skal betale porto....Lam undskyldning, efter som Helle ikke har ekspeditionsgebyr, men sender efter postens takster, men det siger vi ikke til nogen, vel?

    SvarSlet
  2. Super wpis. Pozdrawiam i czekam na więcej.

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz