fredag den 9. april 2010

I sidste øjeblik...

Tiden løb næsten fra mig med mine to Folklore-inspirerede stykker børnestrik, som kom på to-do-listen så akut og uventet, bedst som jeg troede mig færdig... - så det er først nu, jeg har tid til at vise dem på bloggen.

Et barselsbesøg var planlagt til om lørdagen - umiddelbart før vi tog videre på påskeferie - og til sidst strikkede jeg til langt ud på aftenen for at få dem færdige.
Fredag aften klokken 22 fik jeg endelig hæftet den sidste ende, vasket spindeolien ud af garnet - og lagt dem til tørre på radiatoren.
Lørdag morgen klokken 7 sad jeg helt alene i et sovende hus og syede knapper i - hvorefter jeg ENDELIG kunne pakke dem ind (Huskede heldigvis lige at fotografere dem først...).

Og så kunne jeg komme i gang med nogle af de andre ting, der jo også skulle ordnes, før ungerne og jeg kunne drage til det høje Nord på påskeferie. F.eks. pakke...

;o)

Baby-cardigan i str. 62/68 cm...


... til en meget sød baby.

Matchende storesøster-vest i str. 3-4 år...

... til en meget stolt storesøster.

;o)

Det var så også mine to første færdige stykker strik i Holst Garn Supersoft - og jeg må indrømme, at jeg før vask mente at navnet Supersoft var lidt malplaceret.

Jeg havde selvfølgelig læst en hel masse om, hvor blødt det blev efter vask... men jeg havde alligevel ikke helt troet på det. (Født skeptiker???)

Det gør jeg nu! Det var helt vildt at mærke på et uvasket stykke strik i den ene hånd og et stykke vasket i den anden. Det er virkelig Supersoft, når først man får vasket spindeolien ud af garnet.

2 kommentarer:

  1. De er blevet skønne dine trøjer/vest.... supersoft er altså lækker efter vask :-)

    SvarSlet
  2. Der må være en mor der er meget lykkelig over sådan nogle lækre stykker håndstrik :-) Super fint arbejde du har lavet med folkloren!

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz