torsdag den 23. oktober 2008

A Cardigan for Arwen

Dagens sidste blog-indlæg bliver dette:

Jeg har kastet mig over at strikke "A Cardigan for Arwen", som jeg har fundet på Ravelry. Det er simpelthen den smukkeste cardigan, jeg nogensinde har set!
A Cardigan for Arwen by Kate Gilbert.


Da jeg så billedet blev jeg totalt fænget - og da jeg så læste "titlen" og fandt ud af, at den var inspireret af Prinsesse Arven fra Ringenes Herre var jeg da totalt solgt.
(Måske kan Frau Putz så "kalde" Strider/Aragorn til sig... Åh, at være Liv Tyler i en enkelt scene...)

Frau Putz er dog for meget en gnier til at skulle betale for et strikkemønster :o) så jeg har "luret" den fine, snoede kant ud fra nogle af de mange billeder som andre Ravelry-medlemmer har uploadet - og nu mestrer jeg denne "snoninger-på-begge-sider"-kant som gør denne cardigan så speciel. Resten af cardiganen er glatstrikket - lige ud af landevejen... Måske jeg alligevel må ofre 6 $ på et mønster når jeg når til toppen af snoningen, hvor de skal strikkes sammen... Jeg gruer lidt for at det ikke vil lykkes at få overgangen skjult...
80% af de medlemmer på Ravelry, som har strikket denne cardigan har modificeret den, så den bliver længere, får bredere ærmer o.lign. så jeg er ikke alene om at ændre lidt.

Til slut skal lige nævnes, at denne cardigan har sin helt egen (Meget store) fanskare på internettet. Frau Putz er så absolut ikke den eneste, der finder den fantastisk. Tænk, at et strikkemønster kan vække så megen international begejstring. Gid det var mig, der havde lavet det mønster...


Denne cardigan gør sig klart bedst i lyse farver, idet mønsteret træder tydeligere frem - men Frau Putz har altså et ENORMT lager af garn i kælderen. Bl.a. 1150 g. mørkeblåt garn i en uld-polyester-blanding - en kvalitet, som vil passe fantastisk godt til denne cardigan. Ergo... Jeg må strikke den endnu engang, hvis jeg ikke bliver tilfreds med den mørkeblå.


Så langt er jeg nået på denne smukke, solbeskinnede efterårsdag:




- og nu kalder en kop te og lidt ekstra snoninger på Frau Putz.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz