torsdag den 12. august 2010

Rig på naturalier

Forleden dag i Super Brugsen så jeg, at de solgte stikkelsbær.

Det er ikke ret tit man finder dem i butikkerne, så jeg kiggede gik nærmere - og stod måbende og stirrede.

Hold da kæft!
Sorry, men sådan en lille bakke med stikkelsbær kostede altså 20,- ! (Og nej. Jeg købte ikke nogen i butikken, men fuskede til denne "fotodokumentation" lidt med nogle hjemmedyrkede bær og en tom bakke fra de blåbær, som jeg endte med at købe, fordi vi ikke har noget surbundsbed i haven...)
Så var det lige, at Gemalen og jeg plukkede de stikkelsbær vi havde i haven.
4 store skåle med i alt 4.650 gram...
Hold da lige kæft (igen)...
Vi havde jo stikkelsbær for en formue på de tre små buske.
Lige nu er 1/3 af dem under forvandling til marmelade ze french way - selv om jeg da et kort øjeblik overvejede at oprette en lille Amish bod ved vejkanten.
;o)

3 kommentarer:

  1. Mand altså -
    jeg er misundelig!!

    Jeg har ikke fået plantet stikkelsbær i haven endnu, og jeg elsker dem faktisk.

    Note til one self:
    Planteskole på søndag, bærbuske i diverse udgaver og farver...

    SvarSlet
  2. Ja det er dyrt når man skal ud og købe det hele....det ser rigtig klækkert ud med sådan en stor skål stikkelsbær.

    SvarSlet
  3. det er altid rart at føle sig rig :)

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz