søndag den 29. marts 2009

Sommertid...

Ja... så er det sommertid igen.
For en gang skyld fik vi lov til at sove til 7:30 på en søndag...
Ikke at vi kunne mærke det, men det var i hvert fald det vi skulle stille uret frem til, da vi blev vækket af ungerne :o)

Sommer var det også næsten... Forår i hvert fald.
Der var det mest herlige solskin, da vi cyklede ud til naturlegepladsen i Valbyparken, hvor vi skulle mødes med alle de familier, der har børn i Emilies klasse.
Det blev køligere senere, men foråret er på vej. Jeg kan mærke det...

Gemalen fik kameraet i hånden og skulle forevige legen, men glemte det ganske... så de billeder må vi - og I - tænke os til.

Til gengæld fik jeg taget billeder af aftensmaden i Familien Putz - som de voksne i hvert fald satte pris på.
Bagte rodfrugter og mørbrad...


... og i den forbindelse er jeg stødt på endnu et eksempel, som tilhører kategorien "Øh... hvad mon det her engelske navn skal oversættes til?"...

... og hvis man nærlæser etiketten, så står det trods alt lige nedenunder, bare med små bogstaver...

Et andet forhadt eksempel er Forårsløg - eller "Spring Onions" - som rigtigt mange steder bliver til springløg...

Nå... men da bataterne, eller de søde kartofler var skrællet og skåret i stykker - sammen med pastinakker, rødbeder, løg og... "springløg" - og var blevet blandet med olivenolie, timian, salt og peber, fik de lidt bacon fordelt over sig... og blev sat i ovnen ved 175 grader Celcius, varmluft, i en god times tid...

Der blev vendt rundt i blandingen et par gange undervejs... og ud kom dette fad...

I baggrunden ses den timian, hvidløg og peber-marinerede mørbrad, som blev stegt på panden - og i forgrunden det glas rødvin, som Frau Putz drak til maden - og som jeg sikkert fortryder, når jeg bliver vækket af vækkeuret i morgen tidlig...
... på et tidspunkt, som vil FØLES som klokken 5:30

Ha' en rigtigt god uge :o)

2 kommentarer:

  1. Ååååårh lille pus dog! Ja, jeg har ikke særligt ondt af jer - de sover jo længe! Her er det en luxus at sove til halv syv :-) Men jeg føler da med dig. Ha' en god uge

    SvarSlet
  2. Mums - det ser godt nok lækkert ud. Tak for at du lige smed opskriften samtidig på hvad der er i. Er lige så munden løber i vand her.
    Oversættelser er nogen gange meget MEGET mærkelige. Jeg tror næsten dem der oversætter nogen gange prøver at finde med mindst logiske ;-)

    Tak for kommentar ved mig. Den varmede. Men når det er sagt, forventer jeg ikke tak. Jeg gør mit arbejde, og jeg gør det fordi jeg elsker det og de mennesker og udfordringer jeg møder. Nogen gange gør det bare ondt ad h til. Andre gange gør det rigtig godt :-)

    Kh Maria.

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz