torsdag den 12. marts 2009

Hækle-mutter?

Her er så et billede af en del af Frau Putz' første rigtige hækle-projekt - engang ender det formodentlig som et tørklæde!

Nu er Frau Putz lidt af en tal-nørd, og jeg har lige regnet lidt på det...


Der er nu hæklet 124 blomster. Hver blomst tager ca. 5-6 minutter at hækle - incl. hæftning af ender - så indtil videre har jeg brugt mere end 10 timer på dette projekt...
Og jeg er ikke engang halvvejs.


Det tager altså LANGT længere tid at hækle end at strikke. Samtidig kan jeg ikke se TV, når jeg hækler... (Hvor skidt det er kan dog diskuteres...)

Til gengæld kan jeg ikke finde ud af at strikke blomster, så...


I dag er det mest Lizzy, der har...
... hjulpet. Med at holde garnet for Frau Putz.
"Hvad... skal du bruge det??? Bring it on, dude"
Darcy har tilbragt det meste af dagen sådan...
... på langs. Det er nu sjovt, så stribet han bliver, når blitzen fyres af...
På billedet herunder er der slet ikke "Justeret eksponering", hvilket ellers altid er nødvendigt, når der tages billeder indendørs med mit nuværende kamera.
Man skulle næsten tro, at vi har fået tre katte...
Årsagen til at Darcy har kunnet ligge slattent hen på mine ben det meste af dagen ???
Jeg ville jo helst ikke afsløre det på bloggen... men er efterhånden nået så langt, at jeg nu selv kan se det "sjove" i det - selv om jeg fortsat ikke er særligt mobil.
"Pas nu på, Andreas". "Hold godt fast, Andreas". "Ikke for hurtigt, Andreas".
Hvor mange gange har jeg mon sagt det, når han har været på vej ned ad trappen?
Og hvad sker der så med Frau Putz?
Styrt! Ned ad 4 trin på ryggen...
Dunk-dunk-dunk-dunk. Meget hurtig rytme.
Efterfulgt af SMERTE! (Og nu også skønne farver. Ligner næsten et nøgle Noro-garn...)
I øjeblikket føles det som om jeg har fået bøllebank med et baseballbat! Skønt.
Meget god pædagogik. "Se hvad der sker, hvis du ikke gør som jeg siger!" (Don't do as I do...)

Ja-ja... :o)

2 kommentarer:

  1. Det ser fiiiiiint ud, dit tørklæde. Lige om lidt er du sikkert så rutineret, at du kan hækle lufmaskebuerne uden at kigge - og så kan man jo følge med i meget blot ved at lytte - så lad være med at afskrive hækling og fjernsyn samtidig. God bedring med ryggen.

    SvarSlet
  2. Jeg håper babyen holder seg på plass ut helgen:) Men ellers er vi flinke til å improvisere så vi kunne nok fått til en feiring uansett.

    Ha en fin helg:)

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz