mandag den 16. maj 2011

Vellykket kombination

Blogger havde åbenbart lidt "forårsforkølelse" i fredags, så jeg kunne ikke lave et indlæg om den færdige kjole. Derfor får I lige billederne nu i stedet. 

Kombinationen af let bomuldsstof og den strikkede blonde blev ganske vellykket. 


Jeg valgte at forlænge kjolen lidt med en kant med wienerlæg som matchede ærmerne - og syede pligtskyldigt blonden på i hånden, hvilket tog laaaaaang tid.


Båndet i taljen valgte jeg dog at sy på med maskinen, da jeg løb tør for tid - og det irriterende var (set i bakspejlet), at der nærmest ingen forskel er i det færdige resultat. Så... næste gang bliver det hele syet på maskine.

Jeg valgte at lave mønsteret til kjolen lidt bredere omkring brystet, så den sidder løsere end normalt. Båndet i taljen kan så til gengæld reguleres, så den kan bruges længe. Først som kjole - og senere som tunika.


Den grønternede kjole faldt i god jord. Niecen på 5 år var glad - og min søster har allerede bestilt endnu to. En "kjole" til den mindste - og en "tunika" til hendes storesøster. De skal være i sort/hvid - så nu må jeg på jagt i stofbutikkerne efter stof og bånd, så ønsket kan opfyldes.

:o)

10 kommentarer:

  1. Den er da rigtig dejlig...men du har ret, syningen ser faktisk ok ud, selv om man gør det på maskine. Det vælger jeg også. :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er den bare fin! Gid jeg kunne strikke blonder, kunne lige se Lulle i sådan en model.
    - Må man godt spørge, om det er eget mønster (kjole) og opskrift (blonde) - hvis ikke, vil jeg nemlig rigtig gerne vide, hvor det kommer fra ...så jeg kan starte en stort anlagt plage-aktion hos den lidt mere fingernemme mormor!

    SvarSlet
  3. Anne... Det er skam hjemmekomponeret. Men ganske let at eftergøre. Jeg forsøger lige at kaste med noget info i din retning, når jeg har fået taget nogle mål.

    KH Karina

    SvarSlet
  4. Tusind tak, hvis du vil! - Bare når du har tid ...mormor skal også lige være færdig med et hæklet tæppe til vores nye sofa ;-)

    SvarSlet
  5. Meget yndig kjole!

    SvarSlet
  6. Helt utroligt flot! Meget fin kombi med stof og strik.
    Du er sandelig god til at improvisere!

    SvarSlet
  7. Den er bare blevet rigtig flot, kan godt forstå både glæden og de ekstra bestillinger ;-)

    SvarSlet
  8. Hvor er den sød......Kan godt forstå søster.
    Kh. Majbrit:)

    SvarSlet
  9. Den er bare blevet supersød, den kjole :-)

    SvarSlet
  10. Hvor er den fin. Sikken en god ide hjemmekreerede blonder (perfekt til brug af lagergarn). Håber modtager kunne lide den

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz