onsdag den 11. maj 2011

"Nå... Hvad går I og laver?"

Det typiske spørgsmål har de sidste mange uger kunne besvares med ganske få ord:  "Vi bygger skur".

Ja-ja...  men ganske få ord kan ind imellem dække over uendeligt meget arbejde...

Først i marts blev det gamle skur revet ned...




... og alt blev kørt væk.

Nye planer blev lagt...


... de blev diskuteret... der blev indgået kompromiser... lavet nye forslag... lagt nye planer...

... og så gik Gemalen amok på gammelt gulv og betonfundament a´la tysk bunker fra 2. Verdenskrig...



... mens andre slappede af...


Første ladning byggematerialer blev leveret...


Og så blev det april, og Gemalen gravede ud til fundament og faldt over denne, hvilket da lover meget godt...


Svigerfar indtog scenen - og der blev støbt fundament.



Og alt imens malede jeg. Først dikterede vejret indendørs maling af små portioner...


... men senere kom solen heldigvis frem og gav mig mulighed for at male udendørs og i større portioner, hvilket var godt, for jeg havde jo en deadline. Som jeg heldigvis nåede.  Godt assisteret af Pelle...



Der blev lagt fliser inde i skuret...


... mens andre gjorde forberedelser til rykind af byggeassistance i påskeferien...


Tredobbelt portion. Mindre kan nemlig ikke gøre det   ;o)


Og så blev de første dele af skelettet sat op.  I fantastisk solskin. Med Far fra Nord som selvudnævnt "Juli"  (Hans Smart(e) IPhone nægtede at skrive "Kuli"...  Hæ-hæ!)


Nogen fulgte interesserede med - og morede sig med at bygge store bygningsværker af resterne.


Og så stod skelettet der. Klar til at få monteret tagplader og yderbeklædning.  Bemærk alt det hvidmalede træ. Alt har fået 2 lag maling på alle 4 sider. Ikke så sært, at jeg var lidt træt af at male. Allerede dengang...


Men maleriet fortsatte. Mens mændene byggede skelet, malede jeg kanter på blokhusbrædderne. Sådan nogen har det nemlig med at trække sig sammen og det giver umalede sprækker. Spørg mig, hvordan jeg ved det...
  

Den strenge bygningsinspektør kom forbi for at kontrollere arbejdet...





 ... og der blev allernådigst givet tilladelse til at tag, udhæng, dør og vægbeklædning kunne monteres.


... og da påsken var forbi, havde vi et skur. Som "bare" skulle males.  Og det har jeg så været i gang med ved enhver given lejlighed lige siden.

Nu ser skuret sådan ud - diskret gemt bag tilbygningen (som i parantes bemærket også skal males koksgrå...  Ja-ja...)



Under halvtaget er der GOOOOOOOD plads til cykler, cykelanhængere, betonblander, trillebører, vasketøj og-og-og...   Men også god plads til at holde en sommerfest eller to...
;o)


Bag skuret er der også plads til opbevaring af forskelligt - samt plads til 3 vandtønder, så der er lidt at vande have med...


... og ifølge Gemalen, så har enhver haveejer brug for et sted at opbevare jord og sand...  Så det er der også blevet plads til. Og over hele herligheden skal der sættes hylder, så der bliver plads til opbevaring af noget af det, der i øjeblikket fylder i drivhuset. Og ja! Det skal da også males...


Inde i skuret er der endnu kun rod...  Men alle haveredskaberne, græsslåmaskinerne osv. vil få deres faste plads her. Fint hængt op og god orden er planen...


 Set oppefra ser skuret sådan ud...


... og når vi engang får lagt fliser foran skuret, bliver det helt sikkert her vi spiser de fleste måltider i sommerhalvåret.


Jeg mangler stadig en del malearbejde. Alt det træfarvede skal males hvidt (og der er stadig enkelte koksgrå flader, der skal have andet lag topmaling...).
Efterhånden kunne jeg faktisk godt tænke mig en enkelt dag eller to med regn, så jeg kan slutte mig til Pelle og Robert.   ;o)


Sååååå...  det er noget af det vi har lavet - og noget af det, der har været grunden til min lange blogpause
  
:o)

8 kommentarer:

  1. Hold op, for et arbejde! Jeg kan godt lide jeres firbenede bygmestre, der får sådan en overvældende trang til at slappe af efter inspektionen.
    Kan du evt. snige dig til at strikke lidt mens du ser malingen tørre?

    SvarSlet
  2. Sikke et lækkert gennemtænkt skur.
    Det bliver da super med den terasse i hjørnet ;)
    Sender lige lidt regn i din retning, så du kan få en slapper med kattene ;))

    Yt.

    SvarSlet
  3. Hold da op, det ser vild effektivt ud, når det sådan bliver publiceret på billeder.. (jeg går ud fra virkeligheden er temmelig tæt på)

    Jeg har hørt de lover regn, og ellers god fornøjelse med resten af malerarbejdet... Go for it - eller noget :D

    SvarSlet
  4. Nøøøøhhhhhjjjjjj!!!!!

    SvarSlet
  5. Det er bare så flot. Jeg ser frem til havefesten:)
    Knus Anne Marie

    SvarSlet
  6. Øøøøj, det er godt nok også blevet flot.
    Og ham inspektøren ser ud til at være grundig, så en godkendelse derfra er vel et stort plus ;-)

    SvarSlet
  7. Kat og Bo16 maj, 2011

    Flot imponerende trænger I mon ikke snart til en pause - giver brunch i weekenden hvis I kan løsrive jer kh Katrine

    SvarSlet
  8. Kat og Bo16 maj, 2011

    Flot imponerende trænger I mon ikke snart til en pause - giver brunch i weekenden hvis I kan løsrive jer kh Katrine

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz