lørdag den 28. maj 2011

Frogged UGH!

- og der så man så lige Frau Putz foran spejlet... i gang med at prøve en Acorns cardigan, som var nået forbi det tidskrævende mønsterstykke...
Og den snigende mavefornemmelse blev desværre bekræftet...
Halskanten er simpelthen så løs, at den er beyond rescue.

På Ravelry hedder det en "UGH!" og når man har trævlet det strikkede op hedder det "Frogged"


Efter en måned i "skammekrogen" har jeg nu en Frogged UGH!  - og en nydelig bunke garnnøgler, som jeg ikke helt ved, hvad jeg skal med.
1 kg. Supersoft i min yndlingsfarve Robins Egg.

Tror måske...  Arwen...  Mmmmm....

Min Arwen cardigan er endnu en UGH!  Efter uendeligt mange timer med uendeligt mange pinde glatstrikning og kun en smule adspredelse i form af den smukke dobbeltsidede kant med snoninger...  måtte jeg jo erkende, at ikke engang en vask og udspænding vil kunne rette op på, at snoningerne trækker arbejdet sammen.  AK!  Den ekstra længde jeg har strikket, gør ikke misæren mindre.

 

Vendepinde i snoningsstykket ville have gjort underværker...  tænker jeg bagklogt...

Nu har den mørkeblå Arwen skammet sig i kælderen i et par år, men den er endnu ikke frogged. Mest fordi jeg egentlig ikke gider at bruge tiden på at trævle den op.


Til gengæld gider jeg godt at strikke den igen. Med vendepinde. For jeg gider nemlig godt at pakke mig ind i den og måske føle mig en lille bitte smule som Arwen Undomiel.


:o)

2 kommentarer:

  1. Et par år er da slet ikke nok til at modne en til optrævling af sådan et stykke arbejde.

    Godt at det ikke var helt så meget i Acorn, selvom det da også så ud til at have taget et stykke tid at nå dertil.

    SvarSlet
  2. Ville det være en mulighed at klippe kanten af, og strikke en ny og sy på?

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz