fredag den 13. november 2009

Om jeg fatter det...

Nu syr jeg en del selv - omend langt fra alt - og så er det altså, at det virker helt... forrykt... at Name It kan producere sådan en julekjole i str. 140 med to lag tyl under nederdelen, satintop, velourbånd og rhinstensspænde... og sælge den (med overskud) for Kr. 129,95...


Så er det, at jeg (igen) tænker, at stofbutikkerne måske har lidt for meget avance på deres stoffer...
(- og den onde samvittighed hvisker, at den lille kinesiske pige i sweatshoppen nok ikke har fået mange ører for sit arbejde...)

3 kommentarer:

  1. Netop pga. den lille pige som arbejder fra tidlig morgen til sen aften under dårlige forhold. Bliver helt trist bare ved tanken.

    Det vil nu alligevel være bedre, hvis stofbutikkerne har en fed fortjeneste.

    God weekend.

    SvarSlet
  2. Jeg tror desværre også på den lille pige :o(

    Sy du bare videre - det er også meget flottere...

    KH

    SvarSlet
  3. Som tidligere konfektionssyerske (over 20 år siden) kan jeg fortælle at stort set al produktion nu foregår i asien og din formodning om den kinesiske pige der får meget lille løn er helt korrekt. Derudover drønes der enormt mange kjoler ud af maskinerne i løbet af en time, så der er nogen der tjener fedt på en kjole der sælges for lidt under 130 kr, desværre.

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz