onsdag den 22. juli 2009

Ak...

Akelejer...

På trods af Gemalens ihærdige indsats for at udrydde de akelejerFrau Putz så nøje havde nusset om hele sidste sommer...


(og så skal jeg nok lade være med at træde mere i det...)

... var der faktisk enkelte blomster i bedet i år.

Men der var slet ikke nok af disse skønne planter, som ikke alene blomstrer så fint, men også dækker jorden med sine fine, grønne blade resten af sommeren.
Jeg har derfor været på frøindsamling - for selvsåede akelejer har vi da rundt omkring i haven. Særligt ynder de at vokse skjult inde i ligusterhækken :o)

Disse gamle akelejer har hovedsageligt mørke nuancer af lilla og rosa, hvor mine dyrt indkøbte "Isabella Smith akelejer" var i lysere nuancer...

Nå... men frø blev der indsamlet - i de mest fantastiske frøkapsler...


... jeg tror jeg ved, hvor Disney har fået inspiration til alfe-kjoler...

Frøstande i massevis. Jeg anede ikke, at der var så mange...


Børnearbejde...

... og overvældende "høst" af frø.

Så nu kan der blive sået akelejer i haven til næste forår - og skulle du have lyst til lidt akelejer i din egen have, så kan du jo sende mig en mail på frauputz@gmail.com - så deler jeg gerne ud af de små sorte frø, så længe lager haves...

... og skulle du ligge inde med frø fra pastelfarvede, rosa, hvide, pink eller lilla stokroser, som jeg må få til gengæld...
Ja så bliver jeg bare så skingrende lykkelig... :o)

(Billeder fra Google)

3 kommentarer:

  1. Hvor er de bare fine.
    Hvis du har nogle frø tilovers, vil jeg da gerne have et par stykker!!!
    :0)

    SvarSlet
  2. Lise... De er på vej!
    Og du havde faktisk slet ikke behøvet at spørge :o)
    I owe you...

    SvarSlet
  3. Åh jeg vil elske at have de smukke akelejer i min have. Vi er lige flyttet i hus, og i haven er der ikke en eneste blomst. :o(

    Jeg håber, at du stadig har en smule på lager :o)

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz