søndag den 10. maj 2009

Yarn-Goodies from America

Frau Putz har jo haft besøg af Lucy fra Pennsylvania - og denne skønne quinde var så sød at slæbe 3 kg. garn med til Danmark for Frau Putz (Sådan kan man nemlig undgå international porto, toldgebyr og moms...) og det fylder altså RIGTIGT MEGET sådan noget garn, så jeg var helt pinligt berørt da jeg så, at jeg havde fyldt en halv kuffert...
Thankyou so much, Lucy. I'm so grateful for all your help with the yarn!

Det er jo fantastisk så billigt garn er i USA... Jeg har givet ca. 30,- danske kroner pr. nøgle :o)

For første gang har jeg derfor fået fingre i noget af det længe ønskede garn fra japanske "Noro". Jeg er nærmest forelsket i farverne og de lange farveskift...
2 nøgler Noro Silk Garden Lite... Til et tørklæde...
3 nøgler Noro Kureyon... Til et halstørklæde...

I begge tilfælde er farverne ELENDIGT gengivet i den skarpe eftermiddagssol... Mit Kureyon er altså IKKE laksefarvet!
Og så havde jeg købt 4 + 9 + 9 nøgler á 100 g. Cascade 220 Heathers (Skønt, blødt uld fra Peru)
Den øverste farve er til Andrea, mens de nederste er til Frau Putz selv... Ifølge planen... men planen er endnu ikke så fast, at den ikke kan laves om :o)
Jeg er vist nødt til at tage et nyt billede, hvor solen ikke ødelægger farverne :o)


Sådan! Meget bedre.

1 kommentar:

  1. hvor er det dejligt at der er kommet så godt gang i din blog igen.
    Det er altid sjovt at følge med i hvad der foregår i det putz´ske hjem.
    Fantastisk garn - det bliver bare flot.
    Ses imorgen
    Knus Lise

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz