tirsdag den 12. maj 2009

SKUFFET

Nederst i dette indlæg drømte jeg om, hvor meget jeg skulle nyde naboens æbletræ, når det sprang ud i al sin pragt med lyserøde og hvide blomster over alt... Det plejer simpelthen at være så SMUKT!

Jeg overvejede endda at holde fri fra arbejde i et par dage, så jeg blot kunne sidde på min stol ved spisebordet og nyde udsigten.
Men AK!

Se lige, hvor få blomster der er på det træ i år.


Jeg er så SKUFFET!

... og det bliver nok heller ikke i år, at vi kan plukke til hele vinterens forbrug af æbler, sådan som vi gjorde sidste efterår...

Vi har faktisk stadig 1½ "skuffefuld" æbler tilbage i udestuen. Nu ligner deres skind noget man kan finde på en indtørret, gammel kone på omkring de 90 år - men de skal blot skrælles og så smager de fantastisk i brød og kager.
Som i de æble-kanelmuffins Frau Putz bagte i weekenden...
... og i alle de brød, der bliver bagt her i huset indgår også revne æbler fra det skuffende træ...

Til gengæld fryder paradisæbletræerne i baghaven...

Dem kan jeg næsten ikke se mig mæt i... :o)

1 kommentar:

  1. Hi hi Hvor er det morsomt¨som træerne arter sig forskelligt år efter år.
    Vi har et bette æbletræ foran vores køkkenvindue - det kan præstere rigtig mange blomster i år.
    Det er virkelig et smukt syn.
    Men det er da godt at du har dine paradisæbletræer.
    vi ses
    :0))

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz