torsdag den 14. maj 2009

Still missing...

Jeg har fulgt sagen om Madeleine McCanns forsvinden ganske nøje igennem de sidste 2 år, og indlægget her skyldes den dokumentar jeg så på TV2 sent i går.

Jeg ved egentlig ikke, hvorfor den sag greb mig så meget, men måske skyldes det, at Madeleine mindede mig lidt om Emilie - og fordi jeg kunne "se" mig selv sat i den samme situation som Madeleines forældre befandt sig.


Det må være alle forældres værste mareridt!



Jeg ved, at der er en del personer, der vil sige ting som
- at de selv var ude om det, for de kunne jo bare have holdt øje med hende og hendes søskende!
- og hvad var det for en slags forældre, der ville lade deres børn sove alene på et hotelværelse uden at holde øje med dem???
Ja der er sågar en del, der mener, at forældrene selv slog hende ihjel og forsøgte at dække over det ved at "opfinde" en kidnapningshistorie...

Jeg er bare nødt til at sige, at jeg altså også kender forældre - ganske udmærkede og meget ansvarlige forældre - som lader deres barn ligge på hotelværelset, mens de sidder "lige nedenfor ved poolen" - og de kan altså heller ikke høre noget, hvis en forstyrret person beslutter sig for at slæbe deres datter med sig...


Jeg selv lader altså også mine børn sove alene i huset en dejlig sommeraften, mens jeg sidder i den anden ende af haven - og også her er de da "ubeskyttede"...
Mod forstyrrede personer kan man jo ikke gardere sig.


Jeg er derfor ikke en af den, der peger fingre af Madeleine McCanns forældre. Det kunne have været mig - og jeg vil vove den påstand, at det kunne have været dig!

Med hensyn til påstanden om, at forældrene selv slog hende ihjel... Det kan I sgu da ikke mene!

(Jeg ORKER ikke at komme med argumenterne mod denne sindsyge tanke, men skulle nogle have lyst til at tage diskussionen med mig, kan de jo først lige forsøge at komme med nogle gode argumenter FOR denne teori. Såsom forældrenes motiv - både for at slå hende ihjel (omend måske ved et uheld), og for efterfølgende at forsøge at skjule det... i stedet for at forsøge at GENOPLIVE hende... De er læger for f... og rejste sammen med andre læger... Og så kom jeg alligevel til at argumentere imod...)



Nå, men... jeg blev altså ganske forfærdeligt grebet af "sagen om Madeleine" lige fra første øjeblik - og er det vel stadig.


Verden blev altså lige et nummer ondere og mindre tryg fra den dag hun forsvandt!



Jeg er en af dem, der vil græde mange salte tårer, hvis denne sag engang bliver "afsluttet".

Forhåbentlig bliver det glædestårer, for jeg er nødt til at bevare håbet om, at der på et eller andet tidspunkt er nogen, der står frem og fortæller hvor Madeleine er - så hun kan blive genforenet med sin familie... Der må da være noget godt tilbage i denne verden...

... eller også bliver det salte tårer af medfølelse for hendes forældre, fordi der er en, der står frem og indrømmer, at Madeleine er død.

Uvisheden må næsten være det værste, men der er dog stadig håb, og jeg kan godt forstå, at forældrene klamrer sig til det håb. Hvem ville ikke det?

Hvis du skulle have lyst til at læse mere om Madeleine og om forældrenes fortsatte kamp for at finde hende, kan du kigge lidt på deres hjemmeside.
Det er også der, jeg har lånt billederne til dette lille indlæg.

3 kommentarer:

  1. Jeg kan kun være enig med dig. Jeg er også en af dem, der nægter at tro at forældrene har slået hende ihjel. Hvis der skulle være sket et uheld, hvorfor så prøve at skjule det? Hvis hun virkelig skulle være faldet ned og have slået sig ihjel på den måde, hvorfor så gemme liget af vejen og lave al den halløj. Nej det nægter jeg altså at tro på.
    Det må simpelthen være så forfærdeligt for de stakkels forældre. Først uvidenheden om hvad der er sket med datteren og så ovenikøbet at blive beskyldt for at ha´dræbt hende eller ihvertfald at ha´ skaffet hendes lig af vejen. Det må være et mareridt.
    Jeg håber af hele mit hjerte at de finder Madeleine, selvfølgelig helst i live, men bare det at hun blir fundet vil være en lettelse for alle parter.

    SvarSlet
  2. Ja huff....Jeg ble også forferdelig grepet av Madeleines historie! Jeg kan heller ikke tro at foreldrene har drept henne. Og du har rett: Uansett hvor forsiktig man er kan man ikke være trygg fra gale personer.
    Usikkerheten må være det verste, og at de ikke vet om hun lider. Måtte det få en ende, nesten uansett hva det er....

    SvarSlet
  3. Rigtigt godt skrevet!!!

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz