onsdag den 20. maj 2009

Provinslopper...

Vi var på loppemarked i den jydske provins i weekenden...
Og Frau Putz havde glædet sig - lige siden hun så skiltet udenfor byen, da vi ankom...
Jeg har jo hørt meget om prisniveauet på sådan et provinsloppemarked, og om muligheder for store loppefund, som det ikke altid er muligt at gøre her i området, hvor loppemarkeder er "in"...

Well... prisniveauet var endnu lavere end forventet.
I hvert fald var der ikke meget "prutten-om-prisen" da jeg bød 50,- for denne gamle stol.
Som Gemalen bemærkede: "Nå. Nu lukkede han vist boden og gik ned på den lokale kro".
Men jeg kunne da ikke have budt en tyver, vel ???

Den trænger til nyt betræk på sædet - og træet har rejst sig pga. fugt - men når den er blevet vasket, limet, slebet og malet - og har fået nyt, fint betræk bliver den da skøn...

... og jeg er altså vild med de fine detaljer, man kan finde på sådan nogle gamle møbler.

Så selv om sælgeren har grinet hele vejen ned til kroen... så er jeg skam godt tilfreds :o)

Klog af "skade" bød jeg ikke noget for denne Margrethe-skål, men insisterede blot på at få at vide "Hvad skal du have for den?" - og så fik jeg den for 5,- - og så var sælgeren endda lige ved at tilbyde mig rabat, fordi den mangler gummiringen i bunden...
Men rabat??? Skulle jeg så kun betale 4,- ? Jeg afslog generøst rabatten :o)

Jeg elsker farven. Den er simpelthen så skøn - og sådan en Margretheskål på 1½ liter koster altså (Hurtig google-søgning) 110,- som ny - og findes slet ikke i sådan en lækker farve i butikkerne... (Jeg har i hvert fald ikke set den)
Måske jeg skulle købe sådan en lille bitte pink Margretheskål... Det vil passe godt til denne... og live op på sommerbordet... :o)

3 kommentarer:

  1. ha ha ha det var da nogle gode køb du der har gjort dig.
    Fantastisk farve den skål har.
    Ja, det er de skønneste ting man kan finde på loppemarkeder; det kunne være man skulle finde et, næste gang man er i jylland.
    Knus Lise

    SvarSlet
  2. Jaaah... nogle af de bittesmå margretheskåle i dukkestørrelse. Jeg er helt vilde med dem - så en masse på Købmagergade i alskens bolchefarver :-)

    SvarSlet
  3. The Bowl is just your colour. I have looked if they're available here online but no luck. I am however glad I bought the three I told you about. Maybe I will save my money to get more in future!!!

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz