torsdag den 5. juli 2012

Slooooooow but steady...

Nej!  Jeg har ikke været på vægten siden festen - og forberedelserne til den med alle smagsprøverne jeg var nødt til at udføre... 
Ja!   Jeg er stadigvæk for blufærdig/forfængelig/privat til at afsløre tallene ude i venstre kolonne...

Det blev fejret, da jeg passerede fra det gule til det grønne område (første gang, ahem... Måske jeg fejrede det med lidt for mange muffins???).
Det skal fejres igen, når jeg rammer den sorte streg, som var mit oprindelige mål.
Når jeg rammer det mål, næsten 10 kg. lettere, kan det godt være, at jeg sætter mig et nyt, men små bidder er lettere at overskue...

Tempoet har været ganske langsomt. Fokus har bestemt ikke altid været på det. Alligevel er det i hovedtræk gået den rigtige vej.

Quinden i Huzet har tabt sig mange kg. med Madlog (og det kommer stadig bag på mig, at hun har vejet så meget mere, for hun har bestemt aldrig været tyk i mine øjne...  Nu er hun til gengæld meget, meget slank!). 
Hun anbefalede det til min lillesøster, som så tabte sig mange kg. Det hørte jeg selvfølgelig, og så skulle jeg jo også prøve...  og nu vil jeg gerne give anbefalingen videre.

Jeg vil anbefale Madlog.dk til dig, hvis

- du mener du spiser sundt, men alligevel ikke taber dig - eller måske tager på, selv om du har skåret alt det sjove væk...
- du har svært ved at se, hvad det er der er den største "synder" i dit liv...  (Altså ud over den enlige muffin du spiste i sidste uge)
- du gerne vil have hjælp af en diætist, men ikke er klar til at betale så mange penge, som privat diætisthjælp koster.  (OK... Du skal selv lege diætist, men det springer rimeligt hurtigt i øjnene, vha. Madlog, hvor på tallerkenen den fede brieost gemmer sig...)
- du ønsker at kunne spise normal mad - uden at skulle tælle point eller spise 1 kg. grøntsager eller 2 kg. spidskål om dagen. 
- du ønsker et let tilgængeligt og hurtigt system. (Hvis du har en smart telefon, kan du taste ind i Madlog via den. Vi andre må logge på via computeren...)

Jeg bliver på ingen måde betalt for at fortælle om Madlog. Jeg er ikke blevet opfordret til det, heller.

Jeg ønsker blot at dele min begejstring for et system, som jeg selv synes er let at anvende.
Jeg har fået øjnene op for de "skjulte" kalorier, og har lært en hel masse (uden hjælp fra en dyr diætist) om mine egne uheldige vaner. Ny viden om, hvor kalorierne var gemt i mine måltider. 
Efter et stykke tid behøver man end ikke at taste alle sine måltider ind, fordi man rimeligt hurtigt får en fornemmelse af, hvor meget man kan tillade sig at spise af forskellige fødevarer.

Jeg har også lært, at jeg kan forbrænde en hel masse kalorier ved f.eks. at knokle i haven (Hvorfor tror du lige, at jeg helt alene gravede ud til en køkkenhave?) eller ved at snuppe en ekstra tur med støvsugeren  (Hm... tror faktisk der trænger nu...)
Det er lige noget for en som mig, der hader at svede og foretrækker at sidder i sofaen med håndarbejde frem for at lunte rundt i kvarteret og skræmme små børn ("Der kommer en stønner, Mor!").

Der er heldigvis stadig plads til masser af kaffe med mælk. Der er plads til at spise en muffin eller to - og der er plads til smør på brødet. Til gengæld er der skåret i, hvor meget brød jeg spiser med smør på. Simpelthen fordi det i mit tilfælde var det gode, hjemmebagte grovbrød, jeg spiste for meget af.
Spis brød til.  Yep!   Jeg spiser det stadig, men nu i lidt mindre mængde.

:o)

12 kommentarer:

  1. Tak for anbefalingen. Jeg prøver igen. Jeg "prøvede" en overgang, men var ikke konsekvent nok, og så er der intet der hjælper. Nu MÅ OG SKAL der ske noget, så nu prøver vi igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også problemer med at være konsekvent nok - og må så tage konsekvenserne ;o)

      Held og lykke med din nye start, Deborah.

      Slet
  2. Det er bare SÅ flot! Og skønt at have passeret et delmål. Små bidder, ja, men godt på vej.

    SvarSlet
    Svar
    1. Delmål er godt. Så er det lidt lettere at overskue, synes jeg.

      Slet
  3. Svar
    1. Jeg kender nogen, der er sejere... Pernille. Jeg er bare ikke på det hold, der lægger hele kosten om. ;o)

      Slet
  4. Tillykke med "tabet", hvor er det stærkt gået !!

    Jeg synes også Madlog er et glimrende koncept, men må dog nævne at det ene jo ikke udelukker det andet (dvs. man kan godt kombinere diætist OG madlog)

    Hilsen en diætist ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kombinationer er godt, Diana.
      Private diætister er bare så dyre, synes jeg. Man har jo næsten ikke råd til at købe grøntsager, når man har besøgt sådan en ;o) (Men det er jo også en måde at tabe sig på...)

      Slet
  5. Tak for rådet, jeg er tilmeldt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen så held og Lykke mus ;o)

      Slet
  6. Behøver man mon indtaste de der par stykker fyldt chokolade, som jeg lige har spist (læs: mindst 10!)...., -nej vel?

    Måske skulle jeg lige kigge på madlog, for der er ikke rigtig andet, der virker.

    Du er da bare for sej!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ-hæ... Nej det behøver du ikke ;o)

      Jeg tastede engang et middags-besøg hos Svigerforældrene ind... Vi fik lammesteg, flødekartofler og grønne bønner - efterfulgt af fløderand m. dåsefrugter - og for lige at sætte trumf på fik vi lagkage til kaffen... Så var hele ugens gevinst ligesom sat over styr...

      Slet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz