tirsdag den 10. juli 2012

16 x 16 er ikke ret meget varme...

Jeg er godt i gang med at hækle mine små cirkler sammen til et firkantet tæppe.
Jeg havde oprindeligt vurderet, at omkring 300 cirkler burde være nok til et aflangt tæppe.
Da jeg så besluttede mig for, at det skulle være kvadratisk i stedet blev jeg enig med mig selv om, at 16 x 16 tern ville give et tæppe af en ganske fin størrelse...  og de 256 cirkler blev som et større puslespils lagt op på sommerhusets havebord, før de igen endte som en slange - denne gang i den besluttede rækkefølge.




Og så begyndte jeg at hækle sammen. 
Hm...


Billedet viser selvfølgelig ikke, hvor stort småt tæppet i virkeligheden er, men med mine lange stænger kommer det vist til at kræve en 3-4 rækker mere i hver retning, før jeg kan få varme på bagsædet...

Eller også ender det med at være Andreas' tæppe, for så er størrelsen vist helt fin  
;o)


Til gengæld kunne jeg faktisk bedre lide det lidt "brogede" billede som cirklerne dannede, før de blev hæklet sammen med den lyseblå baggrundsfarve.  Næste gang tror jeg derfor, at jeg vil hækle omkring hver firkant i sin egen farve...  Hvis der bliver en næste gang...

Men jeg bliver vel også nødt til at hækle et bagsædetæppe til mig selv, hvis dette ender med at tilfalde Andreas...

:o) 

14 kommentarer:

  1. Hej Karina. Sidder på den anden side af hækken, og tænker Whau, hvor er det bare et flot tæppe, du har gang i. Om det så er til dig eller til Andreas, så er det virkelig et stort imponerende stykke kunsthåndværk. Kigger lige over hækken igen på et tidspunkt! ;-) Kh Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er altid velkommen på den anden sid af hækken, Charlotte. Husk hækletøjet ;o)

      Slet
  2. Jeg synes faktisk også det var flottere inden den blå. Kan det være fordi den blå flyder for meget? Måske en mere neutral farve ville gøre noget andet.

    I øvrigt synes jeg det bliver ret lækkert, og sådan et tæppe kan vel altid udbygges :)

    SvarSlet
  3. Ja, jeg tilslutter mig - dte er flottest i blå - det er stadig flot, men mere "almindeligt :-)

    SvarSlet
  4. Ja, jeg kan nu godt lidt det... Farven dæmper herligheden lidt - men hvis det nu ikke var meningen ;-). Du må da klart lave et tæppe til dig selv også - store tæpper kan man ikke få for mange af

    SvarSlet
  5. Det er viiildt flot, og jeg er enig.. kan faktisk bedst lide det uden den lyseblå. Jeg regner selvfølgelig med at du har en anvisning klar til alle, på hvilken farveorden der er hæklet cirkler i ;) Jeg vil nemlig have et HELT MAGEN til hihi.

    Knuuuuuus

    SvarSlet
  6. Godt at du selv nævner det med den blå.....
    Det var min første tanke, da jeg så det billede - at det var lidt synd for de fine cirkler.
    En lidt mørkere farve havde nok gjort det lidt mere helhedsagtigt.
    Men det laver du bare til vinter, den kommer vel snigende med den elendige sommer, vi har...;0)
    Kh. Lene.

    SvarSlet
  7. Hm... Nu får jeg faktisk lyst til at trævle alt det lyseblå op... Men jeg gør det nok ikke ;o)
    Andreas må lære at leve med den blå på bagsædet - og han er som nok ligeglad ;o)

    SvarSlet
  8. Jeg tænkte også at den lyseblå farve ikke gjorde så meget godt for de andre farver. Jeg ville måske vælge at prøve at hækle nogle af cirklerne sammen med en lys/hvid/råhvid farve. Det får de farvede cirkler til at stå klarere, synes jeg.
    Se evt. her: http://solgrim.blogspot.dk/2009/06/sirkel-i-kvadrat.html
    Jeg er ved at hækle et tæppe efter samme princip ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er samme mønster jeg benytter Heidi.
      Til gengæld er jeg ikke klar til at skulle ud og købe mere garn for at færdiggøre projektet (og måske heller ikke helt klar til at trævle den fjerdedel op, som jeg allerede har hæklet sammen)...

      Jeg er dog gået i tænkeboks... og kigger lidt på lageret...

      Slet
  9. Jeg tænker at de faktisk bare skulle sys sammen som de er.. Som cirkler. Små sting oppe, nede, og i siderne, så der er luft imellem. Ganske som de ligger allerede.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha-ha-ha... Du kan altså altid få mig til at grine, Henriette.

      Jeg vil da ELSKE at sy dem alle sammen oppe, nede og i siderne. Jeg elsker jo at sy!

      Slet
  10. Jeg synes nu at det bliver flot med den lyseblå baggrundsfarve. Farveholdningen i cirklerne er jeg virkelig betaget af. Du får et megaflot tæppe uanset hvem der så skal have det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også mest forelsket i farveskalaen før den lyseblå - og er efterhånden blevet overbevist om, at det må ende anderledes. Meget imod mit "jeg-må-ikke-købe-mere-garn-i-2012"-fortsæt har jeg derfor lige købt råhvid uld hjem til baggrund. Nu kan jeg så bruge ventetiden på at trævle op og gøre de første 75 sammenhæklede cirkler fri igen ;o)

      Slet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz