søndag den 3. januar 2010

Blue Monkeys på vej


Jeg er under tidspres. Disse sokker er nemlig et bestillingsarbejde, som min mor gerne vil give til sin veninde på lørdag...

De skal altså være færdige og fremme via Post DK inden den dag - og jeg fik først fat i garn i går eftermiddags, for den lokale garnpusher er ikke en dame, der har længe åbent på hverdage. Heller ikke i forbindelse med julen.

Nå... men i går fik jeg altså endelig købt garn - og strikker nu for første gang med Arwetta classic. Det bliver til gengæld ikke sidste gang, for hold da lige op for noget lækkert garn.
Min eneste anke er de lange nøgler, som ikke rigtigt vil "trille" når man trækker i garnet.
Der er bestilt et par blå sokker i hulmønster - og grundet tidspresset bliver det ikke til endnu et par "Pomatomus", for de er altså ENORMT tidskrævende.
Til gengæld er disse sokker designet af den samme kvinde, "Cookie A" - og hold op, hvor kan hun bare trylle med pinde og garn. Se lige her, hvad hun ellers har bedrevet udi sokker, sokker, sokker, som tydeligvis er hendes store passion...
Dette mønster "Monkey" (linket kræver ikke login) er suverænt det mest strikkede sokkemønster på Ravelry. Da jeg kiggede i går var der ikke mindre end 10.901 projekter ud fra dette mønster. Det er altså ikke det mest "sjældne" par sokker min mors veninde får i gave, men mon nu hun lige støder ind i andre med nogen magen til
;o)
Nu mangler jeg kun ½ hæl og en fod - og mon ikke jeg når et stykke vej, når der nu er Piratfilm på plakaten i aften. Hvis jeg ellers kan holde øjnene på garnet... Ham Orlande Bloom er altså en hård konkurrent :o)

2 kommentarer:

  1. Hvor er de flotte. Jeg har aldrig kastet mig ud i sokkestrikning - synes generelt der er alt for mange pinde involveret ;o)
    Jeg er sikker på at hun bliver rigtig glad for dem :)

    SvarSlet
  2. Hej Frau Putz!
    Hoppas jag kan skriva till dig på svenska.
    Vi på Kairos Future (www.kairosfuture.com) skriver en rapport om trädgårdar och trädgårdsintresset runt om i världen. Vi har läst en mängd olika trädgårdsbloggar i femton olika länder, däribland din blog, för att se vad som är intressant, roligt, spännande, på gång etc. Det hela resulterar nu i en skrift om Globala trädgårdspassioner. Eftersom vi har baserat detta från trädgårdsbloggar önskar vi också ha med bilder i rapporten från olika bloggar. På din blogg har vi hittat en fin bild som vi gärna skulle som skulle passa mycket bra att använda i rapporten. Det är bilden från ett inlägg den 27 juli 2009, med tomater som varit i ugnen.

    Vi är tacksamma för ditt svar eller frågor på mail till: nilla.persson@kairosfuture.com, om vi får använda bilden. Gärna så fort som möjligt. Stort tack på förhand, när rapporten är klar får du givetvis gärna ta del av den.

    Vänliga hälsningar
    Nilla Persson, Kairos Future
    nilla.persson@kairosfuture.com

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz