onsdag den 14. marts 2012

Party i Provinsen

Jeg vil nu komme med en påstand, som I er velkomne til at prøve at modbevise:

Jyder er bare bedre til at feste!

Jeg har efterhånden boet nogenlunde lige lang tid i det "mørke" Nordjylland, som på "Djævleøen" (Fuck!  Jeg er ved at vokse fra "Jeg er jyde")  - og jeg må altså sige, at der generelt er mere gang i de fester, jeg igennem tiderne har været inviteret til i Jylland, end der har været i de fester, jeg har været til på Sjælland...

Sidste bevis på min påstand fik jeg i weekenden, hvor vi var inviteret til kobberbryllup hos min fætter og hans kone.  Med lokalt liveband...


(Billedet lånt på bandets hjemmeside)
...  hvis sound og repetoire mindede mig om mine "unge dage", hvor mangen en fredag aften blev tilbragt på Café Ciffy i Hjørring.  
Se det giver en god stemning og masser af benspjæt på dansegulvet.

Det har jeg alligevel aldrig prøvet på Sjælland.  Måske man bare ikke har nogle lokale livebands?  (Og nej!  Mand på Kinoorgel tæller ikke med i den kategori!)


Eller måske kender vi bare de "forkerte" mennesker. Sådan nogen, som synes man bedst fejrer noget med en omgang brunch - eller en omgang grillede bøffer og grøn salat hjemme i haven...
Og gæt så lige, hvordan Gemalen og jeg har tænkt os at fejre vores 2 x 40 års fødselsdage i år...  Med en "havefest". Omkring en grill.  Og uden lokalt liveband.

Vi bor jo på Sjælland...

;o)

(Og skulle du som sjællænder føle trang til at modbevise min påstand, så modtager jeg gerne en invitation til dit party   ;o)   Du kan bare maile den til mig)

3 kommentarer:

  1. HØRT!
    Hvor har jeg dog svinget meget i Jylland.
    Jeg har taget den modsatte tur, og føler mig efter 34 år som jyde, men det siger jeg ikke højt, for det må man ikke, før man er mindst 3. generations indvandrer ;-)

    SvarSlet
  2. Du har helt ret - siger en exil-jyde fra Nordjylland. Mange er de halballer og høstfester jeg har deltaget i engang. Og altid højt humør og masser af dans og svingom.
    Det er ligesom at være til koncert med Lars Lilholt Band. Det er ikke det samme her på Sjælland! Mat stemning og halvtrist. Nej, tag til Skovdalen i Aalborg en sommeraften til Lars Lilholt Band koncert. Det er en stor fest - og ganske fornøjeligt :-)

    SvarSlet
  3. I kender åbentbart de "forkerte" mennesker ;o)
    Har været til en del fester med live-underholdning,- både konfirmationer, bryllup og større fødselsdage. Har da også selv holdt et par stykker med bands, der river i guitarstrenge og trommeslagere der svinger pindende lystigt. Så "djævle-øen" svinger skam også......

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz