onsdag den 29. februar 2012

Måske lidt... uværdigt?

Nogen i huzet havde fødselsdag i januar - og derfor skulle nogen jo have sig en fødselsdagsgave...

Derfor blev der købt rød shetlandsuld hjem fra Holst - i farven Carmine. Uh, så smuk en farve!

Mønsteret er mit helt eget - et bindesjal, som jeg tidligere har strikket til mig selv i farven Cloudberry.  (Det sjal skal I også nok få lov til at se. Når jeg engang får taget et billede)   ;o)

Jeg vil gerne udbrede kærligheden til bindesjaler, som er smukke og giver praktisk varme, idet man ikke har lange, flagrende ender, der hænger ned og forstyrrer når man arbejder - og derfor var det selvfølgelig et bindesjal, der blev strikket til nogen i Huzet.

Det blev færdigt, mens vi var på skiferie i Norge, og givet til fødselaren umiddelbart efter hjemkomsten - så jeg har kun et...  temmelig usædvanligt billede af det.  Vasket sent om aftenen, da alle andre var gået i seng - og lagt til tørre på det eneste sted i hytten, hvor der var håb om at det ville tørre hurtigt, nemlig det varme gulv på badeværelset.  En lidt uværdig placering, måske...


De fine billeder jeg planlagde...  med sjalet skødesløst smidt i den kridhvide sne, flagrende i vinden eller hængende fra et snedækket træ, med fjeldene i baggrunden...  De gik op i kraftigt snefald den sidste eftermiddag...

Ja-ja...  Sådan går det til, at det eneste billede man har af et strikkeprojekt er taget med et toilet i baggrunden...

;o)

8 kommentarer:

  1. Det bliver sjalet da heldigvis ikke ringere af. Hvor er det flot.

    En dejlig gave at få - og give.

    SvarSlet
  2. Skøn farve og meget flot er dit sjal.

    Yt

    SvarSlet
  3. Lækkert, smukt sjal.
    Nogle gange går det helt anderledes end man lige går og forestiller sig.

    SvarSlet
  4. Smukt sjal, og toilettet ser man næsten ikke, for sjalet stjæler opmærksomheden ;)

    SvarSlet
  5. Uh uh uh, jeg er vist blevet den heldige ejer af det fine sjal:-) hvilket bliver flittigt brugt! Tak:-)

    SvarSlet
  6. Det er super, super flot.

    Er der mulighed for at få opskriften?

    Mange hilsner,
    Anette
    mail@tillas.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Jeg har faktisk planer om at "udgive" mønsteret på et tidspunkt. Skal bare lige finde tiden, men mon ikke det sker snart.
      Hvis du følger med her, vil det dukke op på bloggen, når jeg når så langt.
      ~ Karina

      Slet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz