søndag den 11. november 2012

Så blev det endelig afleveret

For efterhånden lang tid siden slog jeg masker op til mit andet "Leftie"-tørklæde.

Længe har det ligget færdigt - klar til at blive givet til min veninde Kat, som havde fødselsdag for snart lææænge siden.
Og så endelig skulle vi mødes og gaven kunne overrækkes.



Selvfølgelig blev det hele også først foreviget, lige før indpakning og afgang.  Men foreviget blev det - og jeg kunne jo under alle omstændigheder først vise det frem her, når modtageren havde modtaget.

Tørklædet er strikket i et bundt af mit "svært-at-få-fingrene-i-Wollmeise" merino i farven "Chim-Chim-Chimney" - og sort Arwetta.  Farver der passer utroligt godt til min veninde med det sorteste, sorte hår.

Jeg har modificeret det oprindelige mønster i denne omgang.
En smule utilfreds med den manglende symmetri i det oprindelige - "vingerne" er ikke lige lange - regnede jeg en smule på antallet af masker og korrigerede mønsteret i den anden udgave, så jeg endte med et tørklæde, hvor begge sider er så godt som lige lange.


Pernille har strikket et Leftie til sin mor i en heftig farvekombination, som jeg er bange for at jeg bliver nødt til også at forsøge mig med.  Den mangefarvede Zauberball er allerede købt. Nu mangler jeg bare at gå på lageret og finde noget mørkegråt, der kan agere bund for farveorgiet.  Jeg har allerede fundet ud af hvem der skal have det færdige resultat slynget om halsen, men hvis jeg nu holder tæt og kun strikker til og fra arbejde, så opdager hun det slet ikke!

;o)

15 kommentarer:

  1. Det er en meget flot gave. Den må jeg vist også strikke engang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. "Leftie" er vist årets virus indenfor strik, ligesom vi alle på et tidspunkt skulle strikke en "Nessie".
      Sjovt og hurtigt strik, og man bliver jo grebet af den der "Lige en stribe mere" - og så flyver det jo bare afsted.

      Slet
  2. Hej Karina.
    Hvor er det en flot udgave du har strikket, den falder uden tvivl i god jord. :) Jeg er endnu ikke blevet så ferm til vendestrik, men ligeså snart teknikken er nogenlunde på plads MÅ jeg simpelthen strikke mig et eksemplar. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er altså ingen vendepinde i "Leftie". Bare frem og tilbage med ind og udtagninger i enden af pindene, så Pernille... du kan sagtens være med, selv om du ikke er ekspert i vendestrik.

      Slet
    2. Hurra! Jeg slår straks op! Tak for tippet. :)

      Slet
  3. Hey... Det var hele to indlæg på samme dag. Jeg var ellers lige ved at opgive dig :D

    SvarSlet
    Svar
    1. En pause gjorde godt. Men jeg garanterer ikke for frekvensen af indlæg her på kanalen. Har dog et par indlæg i tankerne...

      Slet
  4. Leftie er skøn og din er endog meget skøn! Lækre farver og god ide at ændre det, så du får den samme længde i begge sider!

    SvarSlet

  5. Leftie er helt klart skønt strik.

    Jeg er lidt en symmetri-nørd ;o) Og synes ærlig talt, at det er lidt besværligt at vikle min første asymmetriske Leftie om halsen, så når jeg går i gang med min 3. af slagsen bliver det helt klart også i den symmetriske version.

    SvarSlet
  6. Svar
    1. Thankyou. I love the simplicity and the endless possibilities colorwise. And it's a fast knit, too. What's not to love. :-)

      Slet
  7. Hvor er det flot. Og flot med sort og blå sammen. Mon ikke din veninde bliver meeget glad for gaven! Og tak for sidst! Glæder mig til lysene! Kh Ch:-)rlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg prøvede først med den blå Wollmeise og hvidt sammen, men så stjal den hvide al opmærksomheden, så man slet ikke så farvespillet i det håndfarvede garn.
      Sort var det helt rigtige valg (og man går vist aldrig galt i byen med sort, vel...)

      Slet
  8. Sikke en smuk udgave af lektie, har mønsteret liggende og årstiden er lige til det ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er lige årstiden, så det er oplagt at gå i gang. God fornøjelse. Det er sjovt strik.

      Slet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz