søndag den 20. marts 2011

Overspring

Her er lidt vel ordfattigt i øjeblikket - og det beklager jeg. 

Jeg kan bare ikke rigtigt få dem ned på "papir" - alle de ord, der summer rundt oppe i hovedet i øjeblikket. 

En skriftlig opgave af et vist omfang skal være klar til at blive afleveret på fredag. 
I øjeblikket deltager jeg i et af de kurser, man som arbejdsledig har lov til at deltage i. Et fantastisk kursus, faktisk. 
Det handler om kommunikation. Min kommunikation - og jeg skal skrive en totalt subjektiv opgave, hvor jeg skal tage udgangspunkt i min egen evne til at kommunikere med andre - og sammenholde dem med noget psykolog-baseret teori i en bog. Meget langt fra det, jeg tidligere har beskæftiget mig med, nemlig fakta.  Alene af den grund svært - men det er samtidig en svær opgave (og her skal jeg i henhold til kursus-"reglerne" ikke skrive det forbudte ord "svært", men UDFORDRENDE! Ja, ja, så...) - en udfordrende opgave at skulle holde et usynligt spejl op foran mig selv, og  virkelig se og indse noget om min egen kommunikative evne. 
For det er jo altid sådan, at man får mest ud af sådan en udfordring, hvis man tør tage den op og tage fat i noget af det SVÆRE (!) og turde se på konflikt-områderne. 
Halleluja...  og hvor er det bare en UDFORDRING at få noget af det ned på skrift. 

Så jeg lavede lige en overspringshandling...


"Har du ikke sådan en?" spurgte Gemalen...

"Nej da. Jeg har to" - måtte jeg indrømme.

Men jeg har ikke en i de farver...   (og her skal lige tilføjes, at farverne på mit foto desværre igen slet ikke lever op til virkelighedens klare juvel-nuancer. Det går faktisk en smule bedre på blitz-billedet herunder)


Et nøgle Cascade 220 i en klar, mørkelilla farve kombineret med 2 nøgler Noro Silk Garden i klare grønne, turkise, koboltblå og lilla juvel-farver.  Masser af huller - præcis som i min opgave...

Ah... men det værste ved den her overspringshandling er, at den er for lille.  Altså størrelsen af det færdige pindearbejde...  Overspringet har skam været stort nok - og i dag skal der altså skrives noget i stedet!

Så kan jeg jo altid trævle lidt op ind imellem. Når jeg mangler ord.

:o)

4 kommentarer:

  1. Det er en superspændende opgave, som jeg slet ikke er i tvivl om udfordringerne i.
    God vind :)

    SvarSlet
  2. Jeg har en fornemmelse af, at I har en skidego' humor på Jeres matrikel :-D

    (jeg tør slet ikke tænke på, hvor mange overspringshandlinger jeg har - i gang)

    SvarSlet
  3. Hvad er det for en strik? Er det et tørklæde? Ser så fint ud, selvom jeg ikke helt kan gennemskue hvad det er!

    Lyder spændende med opgaven. Jeg er også på '6 ugers selvvalgt' - på journalisthøjskolen. Og jeg er også travl til op over begge ører og svedig over daglige deadlines i medier som jeg ikke er vant til at arbejde med.
    God arbejdslyst til dig!

    SvarSlet
  4. Tak for din søde hilsen på min blog, og fordi du har lyst til at følge den. Jeg har lige meldt mig som fast læser af din blog og jeg glæder mig til at "høre" mere om dig i fremtiden:-)

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz