onsdag den 30. marts 2011

Lidt vel optimistisk

Meget optimistisk erklærede jeg jo, at jeg nu var nået så langt, at jeg kunne begynde at hækle lapperne sammen.
Ha!  Det var før jeg fik lagt de "uendeligt mange lapper" op på gulvet - og fandt ud af, at jeg mangler næsten lige så mange, som jeg allerede har hæklet...
Der skal være 9 rækker - og ikke kun 5 som på billedet...  

Ja-ja...  Jeg er jo også lige i hækle-modus, så...

For at gøre det hele mere interessant, har jeg introduceret flere farver i tæppet til Andreas. 


Da jeg købte mit garn var det en parti-vare på udsalg hos BC-garn.
Turté Bomuld. Meget tyk bomuld på store spoler á 1 kilo. 
Meget billig bomuld - jeg betalte 70,- for 1 kilo...  Jeg købte derfor 7 farver...  7 kilo...  

Der manglede dog noget hvidt. Det var derfor det første jeg gik på jagt efter, men jeg stødte straks på problemer. Der er ikke nogen, der laver så tykt garn i ren bomuld (måske fordi det er ret stift...???) 
Mayflower laver dog et blandingsgarn med 40 % syntetiske fibre iblandet, som kom tæt på i tykkelse, så det blev købt. Til 31,- for 50 gram...  Eller en kilopris på 620,-    Temmelig eksklusivt islæt i mit billige tæppe...  Der bliver 10 tern ud af garn til 62,-   Godt jeg ikke skal hækle hele tæppet i Mayflower...
;o)

Men så var der den mørkerøde, som så lidt ensom ud. Den eneste mørke farve i samlingen... og det hele blev altså så fesent, hvis jeg fjernede den...

Så ind er også kommet noget Mayflower i en mellemblå nuance (Igen til luksuspris på 620,- kiloet) - og så fandt jeg noget (fesent!) lysegrønt garn på lageret, som også fik lov til at komme med... 


Jeg overvejer stadig, om jeg skal introducere den sidste farve Turté-bomuld fra lageret...  lyserød.  Kan man det til en dreng, eller er jeg allerede gået over stregen med den lyselilla og den lyse orange (laksefarvede)?


Og hvis der sidder nogle dygtige hæklere og ser med, så "ja!"...  Jeg er udmærket klar over, at jeg har lavet en fejl i forhold til mønsteret på et almindeligt "Unholey Granny Square"...
Men når nogen (jeg) har hæklet omkring 90 firkanter, før fejlen opdages... så bliver de altså allesammen hæklet forkert, for nogen nægter at lave dem om!

;o)

3 kommentarer:

  1. Du er overhovedet ikke gået over nogen streg, når du nu spør´.Det bliver jo et begrænset islæt, kan jeg regne ud. Jeg vil undlade at fortælle om min brunøjede, sorthårede søn, som jeg klædte i lyserød og pink polobluse og sweater, da han var omkring 7-8 år - det klædte ham SÅ godt. I dag som 30-årig påstår han, at han stadig har traumer over det.(Det er vist bare for sjov, han siger det. :O))Men det er jo en helt anden snak - og nu fortalte jeg det alligevel. Din søn skal jo ikke ha´ tæppet på, vel ? :O)
    Kh. Lene.

    SvarSlet
  2. Jeg synes det er nogen rigtig fine drengefarver

    SvarSlet
  3. Jeg tror jeg ville lade være med at hækle lapper i den mørkeblå, men bruge den, når lapperne skal hækles sammen. Så kan den binde det hele sammen. Hvad man kan og ikke kan til drenge, kommer nok mest an på drengen :-) Synes også pink og lyserød kan være flot til drenge.

    Kh Sidsel

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz