søndag den 26. april 2009

Kluns i udestuen...

Storskrald er en sand guldgrube af klunser-fund...

Det er de mest fantastiske ting, man kan finde langs vejen de gange om året, hvor folk kan komme af med storskrald...
Vi har da også selv oplevet andre klunse noget af det, vi har sat ud som skrald... :o)

Sidste efterår fik jeg længere nede ad vejen øje på denne gyngestol...
Som da godtnok var lidt itu og trængte til noget nyt betræk, men... hvordan kan man dog smide sådan en ud?
Den blev slæbt med hjem i udestuen (Som jo alligevel var fuld af alskens... andet skrald?) - og der stod den så helt til påskeferien, hvor vi tømte udestuen.

Og så kom den endelig under kærlig behandling.
Først blev stellet limet og sat i spænd...
... og så pillede Frau Putz det beskidte, sandfarvede betræk af - og fandt dette under... :o)
Så kan man da godt forstå, at de havde ombetrukket den :o)
Well... Det eksisterende skumgummi under dette halvfjerdser-levn blev suppleret med to lag pladevat - og derover blev selve betrækket hæftet på.
og efter en grundig omgang med knofedt og grundrens blev stellet også ganske fint.
Og nu står den så her og pynter i udestuen... På et tæppe vi har klunset hos Svigerforældrene...
og sammen med et af de sengeborde, som vi ikke har plads til i soveværelset i øjeblikket.
Snedigt snedkereret af Gemalen ud fra denne skammel fra IKEA...

Og på væggen har Frau Putz fået ophængt denne dyrt indkøbte vinreol som magasinholder (En af de mange gange, hvor jeg gjorde mit for at holde liv i Isabella Smith. Suk!).
Den kom desværre ikke op at hænge lige da den blev købt - og den rustede totalt i løbet af den første vinter, jeg "lagrede" den...
Så det er altså ikke med vilje, at den er så "Shabby Chic" :o)
Det er ikke ret lang tid siden det samme hjørne af udestuen så sådan ud... Fyldt med Junk! Og her vil nogen nok mene, at man ikke bør udstille sit rod på bloggen, men... det er jeg nu ligeglad med, for NU roder det ikke mere...

(... hvis man ser bort fra de gipsplader, som bliver nødt til at stå her, indtil de skal op i loftet i kælderen...)
Nej... nu kan vi nyde kaffen - og en rabarbertærte ind imellem...








Nyd sommervejret!

2 kommentarer:

  1. Det er blevet rigtig fint :-)
    -Og jeg bliver altid lidt skeptisk overfor folk, der SLET IKKE har noget rod! Det kan da ikke lade sig gøre ikke at have 1,2,17 kasser, skuffer, skabe eller rum med junk... Det er lige så mystisk som folk, der er afhængige af motion (jeg medgiver, at man kan have det godt fysisk og/eller psysisk bagefter - men nærmest at have abstinenser... forstår jeg ikke!). Ha' en god uge!

    SvarSlet
  2. I like it !!
    Giv dit skrivebord samme tur :-)

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz