torsdag den 11. april 2013

Cupcakes - Lucky in Love

Endelig et indlæg om cupcakes - og så har jeg ikke engang selv bagt dem.

Det har to personer, som jeg holder meget af.  To personer, som betegner sig som

Lucky in Love

Disse cupcakes udgjorde bryllupskagen til et ganske særligt bryllup - og jeg tillader mig at bringe billeder af dem, så I også kan se, hvorfor jeg for en gang skyld havde svært ved at tage den første bid af en cupcake.  Det var jo en skam at ødelægge den...




Da jeg endelig satte gaflen i kagen, glemte jeg alt om at tage billeder.
I får derfor ikke noget billede af den tunge chokoladebund - eller det bløde lag af hvid chokoladesnask, som var hældt over den tunge chokoladebund - og heller ikke noget billede af mine tænder smurt ind i den skønne chokoladefrosting (hvilket nok også er et syn, I gerne vil være foruden).


Det hele smagte nemlig vidunderligt!  Og jeg glemte alt om kamera og billeder.

Og apropos kamera og billeder, så er det altså en ufed oplevelse at gennemgå de billeder, jeg tog under brylluppet - og opdage, at de stort set alle sammen er uskarpe. Ude af fokus. Grynede og elendige. Specielt fordi jeg var blevet bedt om at tage billeder, når den hyrede (enormt dygtige) fotograf var gået hjem.

Konklusionen på den billedserie blev, at kameraet står til udskiftning. Der er sket et eller andet med optikken/autofocus under ikke-optimale-lysforhold  (og manuelt fokus magter jeg ikke!) - og sådan noget lader sig nok ikke reparere for småpenge.

Det kræver næsten en trøstekage, ik'?  Så jeg tror lige, at jeg bliver nødt til at kontakte bagmændende og få en opskrift på det der hvide chokoladesnask, som fik mig til at glemme virkeligheden i et par minutter... 
 
Men mine cupcakes bliver nok ikke pyntet med en halv million fine, hjemmegjorte blomster.
 
:o)

2 kommentarer:

  1. Jeg tog også altid uskape billeder på et tidspunkt og jeg troede også at det var kameraet det var galt med. Men det var mit eget syn, den var gal med. Så inden du skifter kameraet ud, skal du måske gå til en øjenlæge/optiker først.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mit kamera har autofokus (og er derfor ikke afhængigt af mit syn eller min manglende evne til at fokusere) - og det har hidtil fungeret fint, også under ikke-optimale lysforhold. Det gør det ikke længere, så et eller andet er der galt.

      Mit største problem er nok, at jeg ikke orker at skulle sætte mig ind i det nuværende marked for digitalkameraer... At der er alt for meget at vælge imellem... Luksusproblemer! ;-)

      Slet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz